Úvodní stránka

Publikováno:
16.6.2022
Autor:
Odbor živností a spotřebitelské legislativy

Síť pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele (síť CPC) schválila dokument s pěti základními principy férové reklamy ve vztahu k dětem.


Síť pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele (síť CPC – Consumer Protection Cooperation) schválila dokument s pěti základními principy férové reklamy ve vztahu k dětem. Tyto principy byly sestaveny skupinou zástupců orgánů ochrany spotřebitelů a orgánů ochrany osobních dat u příležitosti Evropského roku mládeže 2022.

Obchodní modely v digitálním prostředí jsou čím dál více založeny na využívání osobních dat pro obchodní účely. Z tohoto důvodu evropské orgány pro ochranu spotřebitelů a ochranu osobních dat spolupracují za účelem vzájemné podpory dozorových aktivit na základě příslušných právních předpisů.

Za tímto účelem Evropská komise a sekretariát Evropského sboru pro ochranu osobních údajů (nezávislý evropský subjekt, který přispívá k jednotnému uplatňování pravidel ochrany údajů v celé Evropské unii) organizují společné workshopy zaměřené na výměnu názorů a spolupráci mezi orgány ochrany spotřebitelů a orgány ochrany osobních údajů. K prohloubení této spolupráce byla ustavena pracovní skupina, která zpracovala dokument s pěti základními principy férové reklamy ve vztahu k dětem. Tento dokument zohledňuje základní požadavky spotřebitelské legislativy i právních předpisů na ochranu osobních údajů ve vztahu k reklamě zaměřené na děti. Dokument obsahuje pět základních principů, které by měly být respektovány ze strany obchodníků. Ti by se měli zdržet určitých praktik ve vztahu k dětem a současně by měli zajistit dostatečnou informovanost subjektů dat o využití osobních údajů pro účely reklamy.  

Více informací naleznete na webových stránkách Evropské komise, kde je ke stažení i samotný dokument s pěti základními principy reklamy ve vztahu k dětem (v angličtině):

https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/enforcement-consumer-protection/cooperation-between-consumer-and-data-protection-authorities_en



Zdroj datwww.mpo.cz
Originálmpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/eu-a-spotrebitel/pet-zakladnich-principu-ferove-reklamy-ve-vztahu-k-d...
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.