Evropská komise a národní orgány ochrany spotřebitelů zahájily formální dialogy se sociálními médii a internetovými vyhledávači.
Současná pandemie prohloubila digitalizaci, která přinesla nové příležitosti, ale současně představuje rizika zejména pro zranitelné spotřebitele. Evropská komise ve spolupráci s národními orgány ochrany spotřebitelů zahájily formální dialog s populární platformou TikTok za účelem prověření jejich obchodních praktik. Stalo se tak na podnět evropské spotřebitelské organizace BEUC. Jde zejména o pochybnosti o skryté reklamě, agresivních reklamních technikách zaměřených na děti a některých smluvních podmínkách, které mohou být považovány za zavádějící a matoucí pro spotřebitele.
Čím dál více spotřebitelů se stává obětí podvodů na sociálních médiích. Díky společné akci sítě pro spolupráci v oblasti ochrany spotřebitele (CPC Network) Facebook a Twitter pohotově reagují na žádosti o odstranění nelegálního obsahu.
WhatsApp poskytuje ve všech členských státech EU bezplatnou službu, která umožňuje spotřebitelům zasílání zpráv, souborů nebo hovory s ostatními registrovanými uživateli. Na základě podnětu spotřebitelské organizace BEUC a jejich osmi členských organizací WhatsApp upravil podmínky pro poskytování služeb a ochranu osobních údajů. Síť národních orgánů pro ochranu spotřebitelů (CPC) také zahájila formální dialog s WhatsApp.
Stranou pozornosti nezůstává ani Google. Evropská komise a národní dozorové orgány požadují po vyhledávači Google, aby vždy řádně informoval o tom, zda vystupuje jako přímý prodejce nebo prostředník a zajistil soulad s evropským právem na ochranu spotřebitelů.
Více informací k tomuto tématu naleznete na tomto odkazu:
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/eu-a-spotrebitel/socialni-media-a-vyhledavace---265860 |