Úvodní stránka

Publikováno:
8.6.2021
Autor:
Odbor živností a spotřebitelské legislativy

Dne 7. června 2021 schválila vláda České republiky materiál Strategie spotřebitelské politiky 2021-2030. Strategie představuje směřování spotřebitelské politiky ČR do roku 2030, navazuje na předchozí strategický materiál v této oblasti a respektuje spotřebitelskou politiku EU.


Dne 7. června 2021 schválila vláda České republiky materiál Strategie spotřebitelské politiky 2021-2030 (dále jen „Strategie“). Strategie tvoří základní koncepční materiál pro ochranu spotřebitelů v ČR do roku 2030 a představuje směřování spotřebitelské politiky ČR do roku 2030.

Hlavním cílem Strategie je zajistit odpovídající úroveň ochrany českých i evropských spotřebitelů nakupujících na českém, potažmo jednotném trhu. Materiál se člení do následujících kapitol:

  1. Souhrn (manažerské shrnutí materiálu);
  2. Úvod (kontext vzniku a obsah materiálu);
  3. Vyhodnocení plnění Priorit spotřebitelské politiky 2015-2020;
  4. Strategie spotřebitelské politiky 2021-2030 obsahuje kapitoly:
  1. Evropský program pro ochranu spotřebitelů;
  2. Právní rámec ochrany spotřebitele (popis stávajícího stavu a záměry v této oblasti do roku 2030);
  3. Prosazování práv spotřebitelů, a to jednak veřejnoprávní, jednak soukromoprávní (vysvětluje systém a navrhuje cesty ke zvýšení účinnosti vymáhání práva);
  4. Ochrana spotřebitelů na vybraných trzích (digitální trh, trh s energiemi, trh v sektoru elektronických komunikací a poštovních služeb, finanční trh, trh s výrobky, kde jsou identifikovány největší problémy a hrozby pro spotřebitele; pro uvedené oblasti je uveden stručný popis stávající situace a navrženy prioritní oblasti zájmu v budoucím období);
  5. Vzdělávání spotřebitelů a komunikace s nimi;
  6. Spotřebitelské organizace (popis jejich dosavadního fungování, jejich význam a potřebu podpory v následujícím období);
  7. Zajištění plnění Strategie.
  1. Závěr.

Součástí materiálu jsou přílohy, které obsahují (i) opatření k zajištění plnění Strategie s termíny a nositeli úkolů, (ii) institucionální zabezpečení ochrany spotřebitele v ČR a (iii) tabulkový přehled plnění Priorit spotřebitelské politiky 2015-2020.

Naplňování Strategie bude vyhodnoceno v polovině její platnosti (za období 2021–2025). Strategie bude podle potřeby aktualizována mimo jiné i v návaznosti na priority spotřebitelské politiky EU.

Na vyhodnocení Priorit a vypracování nové Strategie se podílely všechny dotčené subjekty, tj. ministerstva financí, spravedlnosti, pro místní rozvoj, zdravotnictví, životního prostředí, dopravy, zemědělství a školství, mládeže a tělovýchovy, jakož i zástupci Spotřebitelského poradního výboru a hospodářských subjektů.

V příloze naleznete materiál Strategie spotřebitelské politiky 2021-2030.



Zdroj datwww.mpo.cz
Originálmpo.cz/cz/ochrana-spotrebitele/informace-pro-spotrebitele/strategie-spotrebitelske-politiky-2021-203...
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.