Stálá Konference ministrů školství Rady Evropy, MŠMT ČR

Ústředním tématem jednání stálé konference ministrů byla transformační síla vzdělávání. „Podrobněji jsme pak napříč členskými státy Rady Evropy diskutovali problematiku občanského vzdělávání, vzdělávání v době mimořádných událostí a různých krizí, jako byla pandemie nemoci covid-19 nebo jako je vojenská agrese Ruské federace vůči Ukrajině, a také otázky související s digitalizací a využitelností umělé inteligence ve vzdělávání,“ popsal rámec dvoudenního zasedání státní tajemník Ondřej Andrys.

Vedle plenárního zasedání absolvoval státní tajemník Ondřej Andrys také řadu bilaterálních jednání a rozhovorů. Konkrétně s náměstkem ministra školství a vědy Ukrajiny Michailem Vinnickym rozebírali témata související s integrací a vzděláváním ukrajinských dětí a žáků v českých školách, přičemž náměstek ministra školství a vědy Ukrajiny opakovaně vyjádřil České republice, ministerstvu a zejména školám, jejich ředitelům a učitelům upřímné a velké poděkování za silně viditelnou a všeobecně velmi oceňovanou snahu maximálně pomoci ukrajinským dětem integrovat se do českého vzdělávacího prostředí, s plným vědomím řady různých složitostí a komplikací, které tento proces provázejí. „Vedení ukrajinského ministerstva školství a vědy si dobře uvědomuje, jak velké úsilí české školy při podpoře integrace a vzdělávání ukrajinských dětí a žáků vynakládají, a stejně tak ví, jak je to pro naše školy mnohdy z různých hledisek náročné. O to více si váží toho, že i po roce a půl máme stále vůli a snahu dělat maximum možného,“ interpretuje rozhovory státní tajemník Andrys.

Další dvojstranná jednání pak státní tajemník Andrys vedl např. s Finskem, Estonskem, Srbskem, Polskem, Kyprem, Francií, Španělskem nebo Svatým stolcem. „Třeba rozhovory s kardinálem José Tolentino de Mendonçou, prefektem Dikasteria pro kulturu a vzdělávání Svatého stolce, se týkaly významu hodnotově orientovaného vzdělávání ve složitých podmínkách současného světa, významu výuky moderních dějin vedené způsobem, který umožní žákům vnímat věci v souvislostech, kritického myšlení a práce s informacemi nebo důležitosti rovného přístupu ke vzdělávání a reflexe socioekonomických kontextů při vzdělávání dětí a žáků,“ uzavřel státní tajemník Andrys.

V závěru plenárního zasedání přijala Stálá konference ministrů školství Rady Evropy několik rezolucí a také novou strategii Rady Evropy pro oblast vzdělávání na léta 2024-2030.


Zdroj datwww.msmt.cz
Originálmsmt.cz/stala-konference-ministru-skolstvi-rady-evropy
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V