Jednací řád

Článek 1
Zasedání poradního sboru

  1. Zasedání poradního sboru (dále jen „zasedání“) svolává předseda poradního sboru (dále jen „předseda“), zpravidla prostřednictvím sekretariátu poradního sboru (dále jen „sekretariát“). Nemůže-li tak předseda učinit, svolává zasedání místopředseda, případně jiný člen poradního sboru, kterého předseda pověřil (dále jen „předsedající).
  2. Pozvánku na zasedání, která obsahuje místo, čas, program zasedání a materiály k projednání, pokud nebyly členům doručeny dříve, obdrží členové a přizvaní experti zpravidla nejpozději 5 pracovních dnů před zasedáním. Pokud nelze lhůtu dodržet, mohou být materiály k projednání členům předloženy až na zasedání.
  3. V případě potřeby si může předseda k projednávaným materiálům vyžádat pouze písemná vyjádření členů, na jejichž základě budou sestaveny závěry poradního sboru (dále jen "závěry").
  4. Zasedání řídí a program stanovuje předseda. V nepřítomnosti předsedy řídí zasedání předsedající.
  5. Zasedání jsou neveřejná, pokud poradní sbor nerozhodne jinak.

Článek 2
Závěry poradního sboru

  1. Závěry jsou vždy součástí zápisu.
  2. Závěry týkající se aplikace správního řádu se zpravidla zveřejňují na webových stránkách Ministerstva vnitra, případně se publikují v odborné literatuře.
  3. Závěry formuluje předseda; požádá-li však o to alespoň 5 členů, přijímají se hlasováním.
  4. Přijímají-li se závěry hlasováním, poradní sbor hlasuje zpravidla o každém bodu jednání zvlášť, výjimečně může hlasovat o znění závěrů ke všem bodům najednou. Závěr je přijat, pokud pro něj hlasuje většina přítomných členů. V případě rovnosti hlasů rozhoduje hlas předsedy, případně předsedajícího.

Článek 3
Záznam a zápis ze poradního sboru

  1. Ze zasedání se pořizuje zvukový záznam, který je podkladem pro zápis. K zápisu se přikládá prezenční listina.
  2. Zápis podepisuje předseda nebo předsedající, tajemník a zapisovatel.
  3. Zápis se rozesílá členům a dalším osobám uvedeným v zápisu.
  4. Za vyhotovení a rozeslání zápisu odpovídá tajemník.
  5. Námitky k zápisu zašlou členové předsedovi nejpozději 3 dny po obdržení zápisu. Na jejich základě předseda zápis upraví, případně námitku předloží na dalším zasedání k projednání.
  6. V případě, že se o závěrech hlasuje a člen o to požádá, připojí se k zápisu jeho odlišné stanovisko.

Článek 4
Předávání informací a materiálů

Předávání informací a materiálů, zejména pozvánek, podkladů k podanému návrhu a písemných vyjádření k věci, probíhá zpravidla elektronickou formou.
Článek 5
Informace o činnosti poradního sboru

  1. Souhrnnou informaci o činnosti poradního sboru za uplynulý rok (dále jen "souhrnná informace ") předloží předseda poradnímu sboru k projednání nejpozději 15. února. Součástí souhrnné informace je výhled činnosti na další období.
  2. Předseda předkládá ministru vnitra souhrnnou informaci nejpozději 31. března.
  3. Pokud je to nutné, předseda o záležitostech poradního sboru informuje ministra vnitra neprodleně.

 

Statut

Článek 1
poradního sboru

Poradní sbor ministra vnitra ke správnímu řádu (dále jen "poradní sbor") přispívá při přípravě norem správního práva procesního k vyhodnocování efektivnosti stávajících norem, k dodržování koncepčního přístupu při dalším utváření právního řádu, k vytváření základů pro jeho zjednodušení cestou odstranění nežádoucích duplicit právních norem a sjednocení institutů pro úpravu týchž věcí ve zvláštních zákonech, tedy k zajištění jednotné právní úpravy postupu správních orgánů, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy při zohlednění odůvodněných procesních výjimek ve zvláštních zákonech. V této souvislosti poradní sbor vydává výkladová stanoviska nezávazného charakteru za účelem sjednocení výkladu zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, a souvisejících zákonů.
Článek 2
Složení poradního sboru

  1. Poradní sbor má nejvýše 15 členů, kterými jsou předseda, místopředseda, tajemník a další členové.
  2. Předsedu, místopředsedu, tajemníka a další členy poradního sboru z resortu Ministerstva vnitra a z řad nezávislých odborníků jmenuje a odvolává ministr vnitra. Místopředsedou je vždy člen, který je zaměstnancem Ministerstva vnitra. Ministr vnitra může na základě jmenování jiného ministerstva nebo správního úřadu stanovit členem i jinou osobu. Stanovení takové osoby uveřejní ředitel odboru legislativy a koordinace předpisů ve druhé části Věstníku Ministerstva vnitra.
  3. Členství je nezastupitelné. Členové, kteří nejsou zaměstnanci Ministerstva vnitra, se mohou na zasedání poradního sboru nechat zastoupit osobou, která bude pro tyto účely jmenována způsobem uvedeným v odstavci 2.

Článek 3
Předseda poradního sboru

  1. Předseda odpovídá za činnost poradního sboru ministrovi vnitra.
  2. Předseda poradního sboru zejména
    1. určuje program zasedání,
    2. řídí a organizuje činnost poradního sboru,
    3. schvaluje a podepisuje stanoviska, doporučení a další materiály poradního sboru,
    4. prostřednictvím sekretariátu poradního sboru (dále jen „sekretariát“) předkládá členům návrhy právních předpisů a další materiály k projednání.
  3. Předsedu zastupuje na základě jeho pověření místopředseda nebo jiný člen, kterého předseda určí.

Článek 4
Práva a povinnosti členů poradního sboru

  1. Členové se účastní zasedání poradního sboru.
  2. Členové předkládají poradnímu sboru návrhy k projednávaným materiálům.
  3. Pokud se člen nemůže jednání poradního sboru zúčastnit, omluví se předem předsedovi a podle možnosti zašle své písemné vyjádření k jednotlivým bodům programu.
  4. Členové poskytují potřebnou součinnost sekretariátu, především mu předkládají potřebné podklady k podanému návrhu a písemné vyjádření k věci.

Článek 5
Přizvání expertů
Předseda může, zpravidla na základě návrhu poradního sboru, požádat o spolupráci s poradním sborem odborníka, který není členem (dále jen "expert"). Expert se může na základě pozvání předsedy účastnit jednání poradního sboru a vyjádřit své stanovisko.
Článek 6
Agenda poradního sboru

  1. Činnost poradního sboru zabezpečuje sekretariát, v jehož čele stojí tajemník.
  2. Sekretariát zejména
    1. zabezpečuje administrativní a organizační agendu,
    2. soustřeďuje podklady a informace potřebné pro činnost poradního sboru,
    3. vypracovává podklady pro činnost poradního sboru,
    4. vypracovává zápisy ze zasedání.

Zdroj datwww.mvcr.cz
Originálmvcr.cz/clanek/jednaci-rad.aspx
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V