Čeští módní designéři zaujali belgické firmy v srdci Bruselu
13.11.2018 / 10:18 | Aktualizováno: 09.04.2020 / 04:29
Celkem 14 českých firem se zaměřením na módní design se účastnilo 9. listopadu 2018 matchmakingového semináře společně s belgickými partnery a mohlo tak představit kvality a inovativnost české designérské scény včetně svých výrobků.
Matchmakingový seminář byl uspořádán díky projektu na podporu ekonomické spolupráce Ministerstva zahraničních věcí a byl součásti širší akce Czech & Slovak Fashion Festival. Festival probíhal od 9. do 11. listopadu 2018 v prestižních výstavních prostorách Halles St. Géry v centru Bruselu. Hlavním organizátorem semináře bylo Velvyslanectví ČR v Bruselu spolu s Českým centrem v Bruselu s podporou Zastoupení Jihomoravského kraje v Bruselu, města Brna a Zastoupení hl. m. Prahy při EU.
Během matchingového semináře uvítala hosty Tamara Katuščák, zástupkyně velvyslance ČR v Bruselu, která zároveň upozornila na tištěnou brožuru prezentující zastoupené firmy formou atraktivní vizuální prezentace. Kurátorka výstavy Darina Zavadilová při této příležitosti promluvila o současné české módě a designu. Každá firma byla představena díky krátké prezentaci a vyzdvihnutím specifik jejích výrobků, které zaujaly belgické firmy především svými neotřelými nápady, vynikajícím řemeslným zpracováním a etickou výrobou.
B2B setkání se zúčastnili belgičtí zástupci koncept stórů a firem obchodujících v oblasti designu. Po vzájemném představení českých a belgických firem následovala neformální diskuse nad kávou a drobným občerstvením. Některým českým firmám se během festivalu podařilo domluvit dodávku do belgických podniků, která by měla vést k dlouhodobější spolupráci. Zároveň vybrané české firmy byly osloveny firmou Lys Fashion, která vytváří platformu pro kvalitní designové zboží, jenž bude nabídnuto firmám se zájem o rozšíření svého portfolia.
Českou republiku reprezentovala například firma BRAASI INDUSTRY se svými sportovními batohy. Své originální šperky představila Eva Růžičková se stejnojmennou firmou, duo šperkařek firmy FAKTICKY, značka hračkářství s tradičními českými výrobky Hugo chodí bos a studio MUCK věnující se tvorbě dekoračních předmětů. Oděvní módu pak zastoupily elegantní kožené doplňky studia PBG či originální klobouky návrhářky Sofye Samarevy.
Vzhledem k tomu, že akce byla pořádána v rámci Českého a slovenského století, tak české firmy byly doplněny i čtyřmi firmami ze slovenského módního sektoru. Společně pak během celého festivalu kromě B2B setkání měly možnost nabídnout své výrobky širší veřejnosti a hostům během celého festivalu.
Autorka článku: Tamara Katuščák, zástupkyně velvyslance, Velvyslanectví ČR v Bruselu
Zdroj dat | www.mzv.cz |
---|---|
Originál | mzv.cz/brussels/cz/obchodne_ekonomicky_usek/ekonomicke_a_obchodni_aktuality/x2018/cesti_modni_design... |