Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo vrchního ministerského rady - tajemníka v oddělení ekonomiky a reprografie v Odboru dopravy a služeb v Sekci ekonomicko-provozní v MZV ČR | Ministerstvo zahraničních věcí České republiky

Oznámení o vyhlášení výběrového řízení na služební místo vrchního ministerského rady - tajemníka v oddělení ekonomiky a reprografie v Odboru dopravy a služeb v Sekci ekonomicko-provozní v MZV ČR

24.05.2024 / 08:38 | Aktualizováno: 24.05.2024 / 08:45

 

(Archivní článek, platnost skončena 07.06.2024 / 23:59.)

Státní tajemník v Ministerstvu zahraničních věcí ČR, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo vrchního ministerského rady – tajemníka v oddělení ekonomiky a reprografie v Odboru dopravy a služeb v Sekci ekonomicko-provozní v MZV ČR, se služebním působištěm v Praze
 

1. Údaje o služebním místě

Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby: (8) Zahraniční vztahy a služba.

Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

- komplexní koordinace činností samostatných odborných pracovišť na úseku archivnictví nebo spisové služby, vnitřních organizačních jednotek vykonávajících celostátní nebo oblastní působnost na úseku archivnictví nebo spisové služby;

- metodické usměrňování veřejného investování a zadávání veřejných zakázek v rámci majetku České republiky v zahraničí;

- komplexní koordinace postupů veřejného zadavatele při zadávání veřejných zakázek za používání různých druhů zadávacího řízení;

- příprava, zadávání a kontrola veřejných zakázek;

- zpracovávání návrhů vnitřních předpisů nebo norem úzce vymezené věcné působnosti podle přesně daných postupů;

- provádění konzultační a poradenské činnosti v ucelené odborné služební agendě včetně vydávání stanovisek;

- komplexně posuzuje návrhy právních předpisů s celostátní působností v oblasti problematiky související s oblastí týkající se agendy Odboru dopravy a služeb (dále také jen „ODOS“), vyhodnocuje nezbytnost změn právního stavu a rozsahu právní regulace;

- vypracovává zásadní výklady a stanoviska a stanovuje obecné postupy aplikace právních předpisů v oblasti týkající se agendy ODOS včetně řešení věcně a právně složitých případů, vč. přípravy podkladů a materiálů pro vedení MZV;

- shromažďuje a odborně posuzuje podklady a materiály nutné pro chod ODOS, zpracovává rozbory a stanoviska, sepisuje listiny a smlouvy a připravuje podklady, tj. komplexně a samostatně zpracovává a zajišťuje agendy v působnosti odboru ODOS, v rámci ODOS poskytuje poradenství, zpracovává expertizy a vykonává další odborné činnosti;

- sleduje obecně závazné právní předpisy a rozpracovává je na podmínky MZV, pokud se týkají agendy ODOS;

- podílí se na vnitřním a meziresortním připomínkovém řízení k obecně závazným předpisům a vnitřním předpisům ministerstva zejména v oblastech souvisejících s agendou ODOS;

- poskytuje porady, konzultace a informace o předpisech;

- dohlíží na dodržování předpisů v rámci ODOS;

- zaujímá stanoviska, spolupracuje a spoluvytváří předpisy spadající do kompetence odboru ODOS v součinnosti s ředitelem ODOS a vedením sekce, příp. dalšími útvary MZV;

- připravuje rozhodnutí vycházející z povahy práce odboru ODOS;

- v případě potřeby zajišťuje jednání ODOS s orgány státní správy;

- podílí se na zajištění zveřejňování a registraci uzavřených smluv, popř. objednávek;

- poskytuje metodickou pomoc v rámci dohledu nad zadáváním veřejných zakázek, podílí se na přípravě zadávání veřejných zakázek a dohledu nad zadáváním veřejných zakázek, kontrola přípravy a realizace veřejných zakázek, metodické usměrňování a koordinace přípravy podkladů pro zadávání veřejných zakázek;

- účastní se zasedání v komisi pro výběr dodavatelů a zakázek souvisejících s činností ODOS;

- aktivně vyhledává možnosti snížení nákladů a zvýšení efektivnosti práce, připravuje podklady dle potřeb a požadavků přímého nadřízeného a ředitele ODOS;

- v míře, kterou je reálné požadovat, vykonává dohled nad hospodárným a řádným používáním zařízení, techniky a vozidel ODOS;

- vykonává průběžnou kontrolu svěřené agendy, včetně povinnosti v případě zjištění nedostatků neprodleně informovat přímého nadřízeného a ředitele ODOS;

- dohlíží na realizaci opatření zamezujících korupci;

- dohlíží na realizaci doporučení vzešlých z auditů;

- vyřizuje podněty, stížnosti a oznámení, zajišťuje poskytování informací;

- dle pokynů ředitele ODOS plní další úkoly v souladu s vnitřním řádem ODOS a v souladu s pracovním zařazením a plní pokyny a rozhodnutí přímého nadřízeného a ředitele ODOS ve formě úkolů, které odpovídají druhu práce a jsou v souladu s rozhodnutím o zařazení do služby.

2. Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.

Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 14. platové třídy.

2.1 Platový tarif

Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 34 840 do 51 530 .

Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).

2.2 Osobní příplatek

Rozpětí od 2 577 do 7 729 odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.

Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 50 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu, a u tzv. vynikajících, všeobecně uznávaných odborníků do částky odpovídající 100 %.

2.3 Odměny

Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu, a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.

3. Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.

V návaznosti na skončení výběrového řízení je předpokládaným měsícem nástupu do služby na služebním místě srpen 2024.

Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.

Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra

https://www.mvcr.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.

Služební úřad poskytuje následující benefity:

- příspěvky z FKSP

- možnost stravování v ministerské jídelně

- možnost práce home office

- možnost vyslání do zahraničí

- jazykové kurzy

- dětská skupina Zamiňáček

4. Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané, respektive doručené ve lhůtě do 7. června 2024, a to následovně:

- podané v elektronické podobě prostřednictvím datové schránky služebního úřadu e4xaaxh, nebo

(přílohy zasílané datovou schránkou musí být ve formátu dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů v platném znění a vyhlášky č. 193/2009 Sb., o stanovení podrobností provádění autorizované konverze dokumentů; pokud přílohy nejsou v uvedeném formátu, mají povahu prostých kopií)

- podané v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty služebního úřadu epodatelna@mzv.gov.cz, nebo

(přílohy zasílané v elektronické podobě musí být ve formátu dle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů v platném znění a vyhlášky č. 193/2009 Sb., o stanovení podrobností provádění autorizované konverze dokumentů, pokud přílohy nejsou v uvedeném formátu, mají povahu prostých kopií)

- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na uvedené adrese v úředních hodinách, nebo

- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu: Ministerstvo zahraničních věcí ČR, Personální odbor, Loretánské náměstí 5, 118 00 Praha 1[2].

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo vrchního ministerského rady – tajemníka v oddělení ekonomiky a reprografie v Odboru dopravy a služeb v Sekci ekonomicko-provozní v MZV ČR (č. j. 447274-1/2024-MZV/PERS)“.

V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který:

5.1 splňuje základní předpoklady:

a) je státním občanem České republiky[3] [§ 25 odst. 1 písm. a) ve spojení s § 25 odst. 4 zákona o státní službě],

b) dosáhl věku 18 let [§ 25 odst. 1 písm. b) zákona o státní službě],

c) je plně svéprávný [§ 25 odst. 1 písm. c) zákona o státní službě][4],

d) je bezúhonný [§ 25 odst. 1 písm. d) zákona o státní službě][5],

e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo [§ 25 odst. 1 písm. e) zákona o státní službě], tj. vysokoškolské vzdělání magisterského stupně [6],

f) má potřebnou zdravotní způsobilost [§ 25 odst. 1 písm. f) zákona o státní službě][7].

5.2 splňuje jiné požadavky:

1) splňuje jiný požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. a) zákona o státní službě služebním předpisem ("Služební předpis č. 12/2023, kterým se stanoví postup při změnách systemizace, organizační struktury a definic systemizovaných míst MZV, č. j. 448030/2023-MZV/PERS, ve znění pozdějších předpisů“), kterým je požadavek úrovně znalosti cizího jazyka angličtiny nebo francouzštiny nebo němčiny nebo španělštiny nebo italštiny nebo portugalštiny nebo arabštiny nebo čínštiny nebo ruštiny, odpovídající alespoň úrovni B1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky ve stupni znalostí 2 dle rozhodnutí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, č. j. MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019, kterým se stanoví Seznam standardizovaných jazykových zkoušek pro účely systému jazykové kvalifikace zaměstnanců ve správních úřadech[8],

2) splňuje požadavek stanovený podle § 25 odst. 5 písm. b) zákona o státní službě služebním předpisem ("Služební předpis č. 12/2023, kterým se stanoví postup při změnách systemizace, organizační struktury a definic systemizovaných míst MZV, č. j. 448030/2023-MZV/PERS, ve znění pozdějších předpisů“), kterým je způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Důvěrné“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů[9].

6. Další povinné přílohy

K žádosti dále žadatel přiloží:

a) strukturovaný profesní životopis[10],

b) motivační dopis.

7. Údaje o pohovoru

Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.

Kontaktní e-mail v případě dotazů: pers@mzv.gov.cz

 

Poučení služebního orgánu

Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:

V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.

Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán.

V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.

Ministerstvo zahraničních věcí ČR podporuje rovnost žen a mužů a diverzitu v rozhodovacích pozicích. Z tohoto důvodu je vítán zájem žadatelek i žadatelů.

Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:

Výběrová komise může provést s žadatelem pohovor v náhradním termínu na jeho požádání, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.

 


[1] Formulář žádosti tvoří přílohu tohoto oznámení.

[2] Žádost musí být podána prostřednictvím provozovatele poštovních služeb tak, aby byla nejpozději posledního dne lhůty doručena služebnímu orgánu. V opačném případě bude žádost z výběrového řízení vyřazena.

[3] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru. 

[4] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta šestá zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti.

[5] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta druhá zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce. Pokud žadatel do žádosti poskytne údaje nutné k obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů, není již povinen výpis z evidence Rejstříku trestů doložit, neboť si ho služební orgán vyžádá na základě poskytnutých údajů přímo od Rejstříku trestů. Rozsah údajů nutných pro obstarání výpisu z evidence Rejstříku trestů je uveden ve formuláři žádosti.

[6] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 1 věta první zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (vysokoškolský diplom). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání, které je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru. V případě zahraničního vzdělání je třeba doložit originál nebo úředně ověřenou kopii nostrifikace. Pokud žadatel v době podání žádosti nedisponuje nostrifikací, musí nejpozději před konáním pohovoru doložit alespoň originál nebo úředně ověřenou kopii potvrzení o tom, že o uznání zahraničního vzdělání požádal. Samotný doklad o uznání zahraničního vzdělání musí v takovém případě doložit nejpozději před vydáním rozhodnutí o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo.

[7] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.

[8] Splnění tohoto požadavku se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií vysvědčení/osvědčení nebo jiného dokladu prokazujícího dle Seznamu standardizovaných jazykových zkoušek úroveň znalosti cizího jazyka.

[9] Splnění požadavku na stupeň „Důvěrné“ se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Důvěrné“. Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě, lze tento požadavek splnit podáním žádosti o vydání příslušného osvědčení před přijetím do služebního poměru a/nebo zařazením na služební místo.

[10] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je důvodem pro vyřazení žádosti z výběrového řízení.

přílohy

Žádost_služební_poměr_referent_2024 - 35 kB docx (Dokument) 24.5.2024



Zdroj datwww.mzv.cz
Originálmzv.cz/jnp/cz/o_ministerstvu/zamestnani/aktualni_nabidky_zamestnani/oznameni_o_vyhlaseni_vyberoveho_...
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.