Prioritou České pošty je vždy co nejlépe plnit svou hlavní úlohu provozovatele a poskytovatele veřejnoprávních služeb. Jelikož se potřeby občanů a státu vyvíjejí a mění, tak musíme reagovat i my. Ambicí je vždy poskytovat kvalitní služby, zajistit co nejlepší zákaznickou zkušenost i poskytovat široké spektrum moderních služeb. Proto třeba Česká pošta bude v budoucnu zajišťovat některé služby, které občanům nyní zajišťují kontaktní místa veřejné správy (radnice, místní úřady…)
Hlavním důvodem je dlouhodobé neřešení finančních aspektů, spojených s výkonem tzv. univerzální služby dle udělené poštovní licence a dlouhodobě zakonzervovaná pozice podinvestované České pošty. To nakonec způsobilo, že se Česká pošta dostala do finančních problémů, které již nebyla schopna dlouhodobě řešit vlastními silami. Druhým důvodem je složitá organizační struktura pošty, která dnes zajišťuje výkon veřejných a komerčních služeb tzv. pod jednou „střechou“. Situaci lze vyřešit právě transformací pošty v souladu s transformačním zákonem, kdy dojde k vyčlenění komerčních logistických služeb do samostatné akciové společnosti ve vlastnictví státu. Třetím důvodem je letitý legislativní rámec, který řeší „ochranu“ poštovních služeb, ale nereflektuje vyvíjející se potřeby státu, měnící se návyky občanů a současné potřeby trhu. Změna tohoto rámce je rovněž nutná.