ČSSZ umožňuje veřejnosti vyřídit většinu požadavků elektronicky, některá organizační opatření s cílem snížit riziko šíření nákazy koronavirem zůstávají i nadále v platnosti - ČSSZ umožňuje veřejnosti vyřídit většinu požadavků elektronicky, některá organizační opatření s cílem snížit riziko šíření nákazy koronavirem zůstávají i nadále v platnosti - Česká správa sociálního zabezpečení

20. 04. 2020

ČSSZ přistupuje s účinností od 20. dubna 2020 k následujícím organizačním opatřením:

  • ČSSZ vyzývá veřejnost, aby komunikovala primárně elektronicky, telefonicky, případně prostřednictvím provozovatele poštovních služeb.
  • ČSSZ nadále žádá veřejnost, aby zvážila, zda je nutné podání, která nelze učinit elektronicky, realizovat okamžitě. Je možné např. odložit sepsání žádosti o důchod, ten pak vyplatit až 5 let zpětně. Zaměstnanci ČSSZ jsou připraveni jednotlivé případy konzultovat „na dálku“ a hledat vhodná řešení, bez negativních dopadů na veřejnost.
  • Tiskopisy a další důležité dokumenty (vč. tiskopisu Přehled o příjmech a výdajích OSVČ) je také možno odevzdat do schránek umístěných na vhodných místech, obvykle při vstupu do budov OSSZ/PSSZ/MSSZ Brno a ČSSZ.
  • V souvislosti s prevencí šíření koronaviru a díky možnosti vyřídit požadavky elektronicky bude i nadále omezen osobní kontakt s veřejností na nezbytně nutné minimum. Osobní kontakt bude umožněn, a to v úředních hodinách a po předchozím objednání prostřednictvím objednávkového systému, kontaktního emailu či telefonu (XLSX 13,83 kB).

Smyslem přijatých mimořádných opatření je především ochrana zdraví občanů, včetně zaměstnanců ČSSZ, a současně zajištění všech klíčových činností ČSSZ, zejména pak řádné výplaty dávek důchodového a nemocenského pojištění.

Žádosti klientů o vyhotovení různých potvrzení (dokumentů), pro které si klienti běžně chodí na příslušné okresní správy sociálního zabezpečení osobně, je možné zaslat i e-mailem na elektronickou podatelnu příslušné okresní správy sociálního zabezpečení.

Bude-li z takto zaslané žádosti pojištěnce vyplývat, že má být příslušné potvrzení (dokument) doručeno buď fyzickou poštou na trvalou adresu klienta, anebo například přímo zasláno jinému úřadu (organizační složce státu), který dané potvrzení (dokument) vyžaduje (například konkrétní Úřad práce), nemusí být takový e-mail elektronicky podepsán, jelikož potvrzené údaje se tímto způsobem předají pouze osobě, které se týkají, případně jinému úřadu. V ostatních případech (zejména má-li být příslušné potvrzení či dokument zasláno přímo žadateli zpět elektronicky) musí být žádost zaslána buď datovou schránkou, nebo s elektronickým podpisem.

 

Tuto informaci si můžete stáhnout ve formátu pdf (PDF 56,19 kB).


Zdroj datwww.cssz.cz
Originálcssz.cz/web/cz/-/ceska-sprava-socialniho-zabezpeceni-umoznuje-verejnosti-vyridit-vetsinu-pozadavku-e...

Vydaná opatření a zpravodajství

Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V