Dne 4. 12. 2017 uspořádalo Ministerstvo průmyslu a obchodu ve spolupráci s agenturou CzechTrade seminář pod názvem „Exportní potenciál trhů Jihoafrické republiky a Nigérie“, který cílil především na potencionální české zájemce z řad podnikatelů o tyto africké země.
Hlavními body programu byly informace o možných formách podpory českých podnikatelů ze strany agentury CzechTrade v Jihoafrické republice a Nigérii. Své aktivity v rámci zahraniční rozvojové pomoci měla možnost představit i Česká rozvojová agentura.
Seminář zahájil náměstek ministra Vladimír Bärtl, který shrnul význam a značný potenciál afrického trhu pro české investory. Vladimír Bärtl mimo jiné uvedl: „Konkrétně Jihoafrická republika a Nigérie jsou pro české firmy bezpochyby jedněmi z nejzajímavějších teritorií. Tito dva ekonomičtí obři v africkém měřítku tvoří zhruba polovinu hrubého domácího produktu subsaharské Afriky s hodnotou 700 miliard USD a zahrnují 25 % celkové subsaharské populace, tedy přes 240 miliónů lidí. Obě země jsou také nejvýznamnějšími obchodními partnery České republiky”. Náměstek ministra poté předal slovo jednotlivým přednášejícím. Jako první se ujal slova exportní konzultant CzechTrade Marek Atanasčev, který přiblížil celkovou strategii agentury CzechTrade v souvislosti s jejími nabízenými službami. Na něj navázala manažerka České rozvojové agentury Ludmila Leškovská, která uvedla konkrétní body tzv. programu B2B v rozvojových zemích zaměřeného na dotace pro české podnikatele. Následně vystoupili ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade v Johannesburgu
a Lagosu. Nejprve Petr Haramul přiblížil exportní potenciál Jihoafrické republiky a poté Ctibor Štěpán Beneš uvedl tematiku podnikatelského prostředí a obchodu v Nigérii. Oba přednášející čerpali z vlastních bohatých zkušeností a přiblížili obchodní a kulturní zvyklosti z daných teritorií. Zajímavé byly nepochybně podněty ke strategii vstupu na trh Jihoafrické republiky i Nigérie spojené jak s překážkami, tak velkými příležitostmi v oblasti podnikání. Po těchto vystoupeních proběhly individuální konzultace českých firem se zástupci zahraničních kanceláří agentury CzechTrade.
Ministerstvo průmyslu a obchodu má zájem a chce nadále podporovat akce tohoto typu zaměřené na zajímavé semináře s tematikou exportu.
Galerie
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/zahranicni-obchod/mezinarodni-obchod-dle-teritorii/afrika-a-blizky-vychod/namestek-ministr... |