Úvodní stránka

Publikováno:
27.2.2022
Autor:
51700

Praktické informace pro podnikatele k rozšíření sankcí vůči Rusku v návaznosti na omezující opatření přijatá EU vzhledem k novým činnostem Ruska destabilizujícím situaci na Ukrajině.



Informace v souvislosti s invazí Ruska na Ukrajinu | Sankční režimy vůči Rusku a Bělorusku | Exportní semináře MPO | LS: Sankce vůči Bělorusku | jobs4ua.cz: Tržiště pracovních příležitostí | CzechTrade Ukrajina 2022 


PŘEHLED AKTUÁLNÍCH SANKCÍ VŮČI RUSKU

V reakci na invazi ruských vojsk na území Ukrajiny byla v rámci Evropské unie přijata série nařízení Rady (EU), kterou se se aktualizovalo nařízení Rady (EU) č. 833/2014, o omezujících opatřeních vzhledem k činnostem Ruska destabilizujícím situaci na Ukrajině. Přijetím těchto nařízení došlo k rozšíření původních sankcí zavedených vůči Rusku v roce 2014 (Evropská unie publikovala v Úřením věstníku konsolidované znění nařízení k 24. únoru 2024 [pdf, 5202 kB]). Aktuálně jsou na základě předmětných nařízení Rady Evropské unie zavedeny vůči Rusku tyto sankce:

1) SANKCE SPOJENÉ SE ZBOŽÍM DVOJÍHO POUŽITÍ – čl. 2 nařízení (ROZŠÍŘENÍ SANKCE PLATNÉ OD ROKU 2014) 

v gesci Licenční správy Ministerstva průmyslu a obchodu (zboží, technologie a technická pomoc) a v gesci Finančního analytického úřadu (financování a finanční pomoc)

a) Zakazuje se přímo či nepřímo prodávat, dodávat, převádět nebo vyvážet zboží a technologie dvojího užití, bez ohledu na to, zda pocházejí z Unie či nikoli, jakékoli fyzické nebo právnické osobě, subjektu či orgánu v Rusku nebo pro použití v Rusku.

b) Zakazuje se poskytovat technickou pomoc, zprostředkovatelské služby nebo jiné služby související se zbožím a technologiemi dvojího použití a s poskytováním, výrobou, údržbou a používáním tohoto zboží a technologií, ať už přímo či nepřímo, jakékoli fyzické nebo právnické osobě, subjektu nebo orgánu v Rusku nebo pro použití v Rusku.

c) Zakazuje poskytovat financování nebo finanční pomoc související se zbožím a technologiemi dvojího použití pro jakýkoli prodej, dodávku, převod nebo vývoz tohoto zboží a technologií nebo pro poskytování související technické pomoci, zprostředkovatelských služeb nebo jiných služeb, ať už přímo či nepřímo, jakékoli fyzické nebo právnické osobě, subjektu nebo orgánu v Rusku nebo pro použití v Rusku.

2) SANKCE SPOJENÉ S DALŠÍM CITLIVÝM ZBOŽÍM - čl. 2a nařízení (ZCELA NOVĚ ZAVEDENÁ SANKCE) 

v gesci Licenční správy Ministerstva průmyslu a obchodu (zboží, technologie a technická pomoc) a v gesci Finančního analytického úřadu (financování a finanční pomoc)

a) Zakazuje se přímo či nepřímo prodávat, dodávat, převádět nebo vyvážet zboží a technologie, které by mohly přispět k vojenskému nebo technologickému posílení Ruska nebo k rozvoji jeho odvětví obrany a bezpečnosti, jak jsou uvedeny v příloze VII [pdf, 510 kB] bez ohledu na to, zda pocházejí z Unie či nikoli, jakékoli fyzické nebo právnické osobě, subjektu nebo orgánu v Rusku nebo pro použití v Rusku.

b) Zakazuje se poskytovat technickou pomoc, zprostředkovatelské služby nebo jiné služby související se zbožím a technologiemi uvedenými v příloze VII [pdf, 510 kB] a s poskytováním, výrobou, údržbou a používáním tohoto zboží a technologií, ať už přímo či nepřímo, jakékoli fyzické nebo právnické osobě, subjektu nebo orgánu v Rusku nebo pro použití v Rusku.

c) Zakazuje se poskytovat financování nebo finanční pomoc související se zbožím a technologiemi uvedenými v příloze VII [pdf, 510 kB] pro jakýkoli prodej, dodávku, převod nebo vývoz tohoto zboží a technologií nebo pro poskytování související technické pomoci, zprostředkovatelských služeb nebo jiných služeb, ať už přímo či nepřímo, jakékoli fyzické nebo právnické osobě, subjektu nebo orgánu v Rusku nebo pro použití v Rusku.

VÝJIMKY ZE ZÁKAZŮ U SANKCÍ V BODECH 1. A 2.

A. Nařízení stanoví v čl. 2 odst. 3 a čl. 2a odst. 3 výjimky z úplných zákazů uvedených výše v bodech 1. a 2. udělit povolení pro nevojenské použití a pro nevojenské konečné uživatele, pokud jsou výrobky určeny pro:

(i) Humanitární účely, mimořádné situace v oblasti zdraví, naléhavé zabránění nebo zmírnění událostí s pravděpodobným závažným a významným dopadem na lidské zdraví a bezpečnost nebo na životní prostředí nebo pro reakci na přírodní katastrof;

(ii) lékařské nebo farmaceutické účely;

(iii) dočasný vývoz položek pro potřeby zpravodajských médií;

(iv) aktualizace softwaru;

(v) použití jako komunikační zařízení pro spotřebitele;

(vi) zajištění kybernetické bezpečnosti a bezpečnosti informací fyzických a právnických osob, subjektů a orgánů v Rusku s výjimkou jeho státní správy a podniků přímo či nepřímo ovládaných touto státní správou; nebo

(vii) osobní potřebu fyzických osob cestujících do Ruska nebo jejich nejbližších rodinných příslušníků, kteří cestují s nimi, a to pouze pokud jde o osobní věci, vybavení domácnosti, vozidla nebo pracovní nástroje, které jsou ve vlastnictví uvedených osob a nejsou určeny k prodeji.

Praktická poznámka k výjimkám ze zákazu:

Uplatnění některé z výjimek v bodě (i) až (v) je vývozce povinen uvést v celním prohlášení a do 30 dnů ode dne prvního vývozu toto oznámit Licenční správě Ministerstva průmyslu a obchodu nebo Finančnímu analytickému úřadu v případě poskytování financování a finanční pomoci. V takovém případě se nevydává povolení podle tohoto nařízení, ale pouze u zboží dvojího použití povolení dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/821, kterým se zavádí režim Unie pro kontrolu vývozu, zprostředkování, technické pomoci, tranzitu a přepravy zboží dvojího užití.

B. Nařízení v čl. 2 odst. 4 a čl. 2a odst. 4 stanoví, kdy může být povolen prodej, dodávka, převod nebo vývoz zboží a technologií uvedených v bodech 1) a 2) i poskytnutí související technické nebo finanční pomoci a financování. Může se tak stát, pokud jsou určeny pro nevojenské použití a pro nevojenské konečné uživatele a současně jsou:

(i) určeny pro spolupráci mezi Unií, státními správami členských států a státní správou Ruska v čistě civilních záležitostech;

(ii) určeny pro mezivládní spolupráci v oblasti kosmických programů;

(iii) určeny pro provoz, údržbu, přepracování paliva a bezpečnost civilních jaderných kapacit, jakož i pro civilní jadernou spolupráci, zejména v oblasti výzkumu a vývoje;

(iv) určeny pro námořní bezpečnost;

(v) určeny pro civilní telekomunikační sítě, včetně poskytování internetových služeb;

(vi) určeny k výhradnímu použití subjekty vlastněnými nebo výhradně či společně ovládanými právnickou osobou, subjektem nebo orgánem založeným nebo zřízeným podle práva členského státu nebo partnerské země;

(vii) určeny pro diplomatická zastoupení Unie, členských států a partnerských zemí,

včetně delegací, velvyslanectví a misí.

Praktická poznámka k možnosti udělení povolení:

Vývozce je povinen v žádosti o udělení povolení podané Licenční správě Ministerstva průmyslu a obchodu (zboží, technologie a technická pomoc) nebo Finančnímu analytickému úřadu (financování a finanční pomoc) uvést, z jakého z důvodů v bodech (i) až (vii) žádá o udělení povolení a tento důvod náležitě doložit.

C. Nařízení v čl. 2 odst. 5 a čl. 2a odst. 5 stanoví další důvod, kdy může být povolen prodej, dodávka, převod nebo vývoz zboží a technologií uvedených v bodech 1) a 2) i poskytnutí související technické nebo finanční pomoci a financování. Může se tak stát, pokud jsou určeny pro nevojenské použití a pro nevojenské konečné uživatele a současně mají být dodány nebo poskytnuty na základě smlouvy uzavřené před 26. únorem 2022 nebo doplňkových smluv, které jsou k plnění takové smlouvy nezbytné, pokud je o povolení požádáno před 1. květnem 2022.

Praktická poznámka k možnosti udělení povolení:

Vývozce je povinen v žádosti o udělení povolení podané Licenční správě Ministerstva průmyslu a obchodu (zboží, technologie a technická pomoc) nebo Finančnímu analytickému úřadu (financování a finanční pomoc) doložit příslušnou smlouvu, na základě které je možné aplikovat výjimku.

D. Nařízení v čl. 2b stanoví poslední důvod, kdy může být povolen prodej, dodávka, převod nebo vývoz zboží a technologií uvedených v bodech 1) a 2) i poskytnutí související technické nebo finanční pomoci a financování. Může se tak stát, pokud jsou určeny pro subjekty uvedené v příloze IV [pdf, 263 kB]a současně:

a) takové zboží nebo technologie nebo související technická nebo finanční pomoc jsou nezbytné k naléhavému zabránění nebo zmírnění události s pravděpodobným závažným a významným dopadem na lidské zdraví a bezpečnost nebo na životní prostředí, nebo

b) takové zboží nebo technologie nebo související technická či finanční pomoc mají být dodány podle smlouvy uzavřené před 26. únorem 2022 nebo doplňkových smluv, které jsou pro plnění takové smlouvy nezbytné, pokud je o povolení požádáno před 1. květnem 2022

Praktická poznámka k možnosti udělení povolení:

Vývozce je povinen v žádosti o udělení povolení podané Licenční správě Ministerstva průmyslu a obchodu (zboží, technologie a technická pomoc) nebo Finančnímu analytickému úřadu (financování a finanční pomoc) prokázat důvod uvedený v písm. a) nebo doložit příslušnou smlouvu, na základě které je možné aplikovat výjimku.

3) SANKCE SPOJENÉ SE ZBOŽÍM PRO ROPNÝ PRŮMYSL – čl. 3, 3a a nově čl. 3b nařízení (ROZŠÍŘENÍ SANKCE PLATNÉ OD ROKU 2014)

v gesci Finančního analytického úřadu

Zakazuje se:

a) bez předchozího povolení prodej, dodávky, převod nebo vývoz určitých položek specifikovaných v příloze II [pdf, 168 kB] nařízení, které jsou vhodné pro ropný průmysl pro použití při průzkumu a těžbě ropy v hlubinných vodách, arktickém průzkumu a těžbě ropy nebo v projektech zaměřených na ropu z břidlic v Rusku a to bez ohledu na to, zda pochází z Unie či nikoliv, jakékoli fyzické nebo právnické osobě, subjektu nebo orgánu v Rusku nebo v jakékoli jiné zemi, pokud jsou taková zařízení nebo technologie určeny pro použití v Rusku.

b) poskytování, ať už přímo či nepřímo, souvisejících služeb nezbytných pro určité kategorie průzkumných a těžebních projektů v Rusku, včetně jeho výlučné ekonomické zóny a kontinentálního šelf.

VÝJIMKY ZE ZÁKAZŮ:

Nařízení v čl. 3 odst. 5, čl. 3a odst. 2 a čl. 3a odst. 3 umožňuje, aby Finanční analytický úřad udělil povolení pokud:

(i) nemá dostatečné důvody se domnívat, že daný prodej, dodávka, převod nebo vývoz takových položek je určen pro kteroukoli kategorii průzkumných a těžebních projektů uvedených v čl. 3 odst. 3

(ii) pokud se prodej, dodávky, převod či vývoz týká plnění závazku vyplývajícího ze smlouvy uzavřené přede dnem 1. srpna 2014 nebo doplňkových smluv, které jsou pro plnění takové smlouvy nezbytné

(iii) jsou prodej, dodávky, převod či vývoz položek nezbytné k naléhavému zabránění nebo zmírnění události s pravděpodobným závažným a významným dopadem na lidské zdraví a bezpečnost nebo na životní prostředí;

Nově se v této oblasti zcela zakazuje:

a) přímo nebo nepřímo prodávat, dodávat, převádět nebo vyvážet zboží a technologie vhodné pro použití k rafinaci ropy uvedené na seznamu v příloze X [pdf, 164 kB] bez ohledu na to, zda pochází z Unie, či nikoli, jakékoli fyzické či právnické osobě, subjektu či orgánu v Rusku nebo pro použití v této zemi;

b) přímo či nepřímo poskytovat technickou pomoc, zprostředkovatelské nebo jiné služby související se zbožím a technologiemi uvedenými v příloze X [pdf, 164 kB] a s poskytováním, výrobou, údržbou a používáním tohoto zboží a technologií jakékoli fyzické či právnické osobě, subjektu nebo orgánu v Rusku nebo pro použití v Rusku;

c) přímo či nepřímo poskytovat financování nebo finanční pomoc v souvislosti se zbožím a technologiemi uvedenými v příloze X pro jakýkoli prodej, dodávky, převod nebo vývoz tohoto zboží a technologií nebo pro poskytování související technické pomoci, zprostředkovatelských nebo jiných služeb jakékoli osobě, subjektu nebo orgánu v Rusku nebo pro použití v Rusku.

VÝJIMKY Z NOVÝCH ZÁKAZŮ:

A. Nařízení v čl. 3b odst. 3 stanoví, že zákazy se do 27. května 2022 nevztahují na plnění smluv uzavřených před 26. únorem 2022, nebo doplňkových smluv, které jsou pro plnění takových smluv nezbytné.

B. Nařízení v čl. 3b odst. 4 umožňuje, aby Finanční analytický úřad udělil povolení pokud dotčené zboží nebo technologie nebo poskytnutí související technické nebo finanční pomoci jsou nezbytné pro naléhavé předcházení nebo zmírnění události, která by mohla mít závažný a významný dopad na lidské zdraví a bezpečnost nebo na životní prostředí.

4) SANKCE SPOJENÉ SE ZBOŽÍM PRO LETECKÝ A KOSMICKÝ PRŮMYSL – čl. 3c (ZCELA NOVĚ ZAVEDENÁ SANKCE)

v gesci Finančního analytického úřadu

Zakazuje se:

a) přímo nebo nepřímo prodávat, dodávat, převádět nebo vyvážet zboží a technologie vhodné pro použití v leteckém nebo kosmickém průmyslu uvedené na seznamu v příloze XI [pdf, 165 kB], bez ohledu na to, zda pochází z Unie, či nikoli, jakékoli fyzické či právnické osobě, subjektu či orgánu v Rusku nebo pro použití v této zemi;

b) přímo či nepřímo poskytovat pojištění a zajištění v souvislosti se zbožím a technologiemi uvedenými na seznamu v příloze XI [pdf, 165 kB] jakékoli osobě, subjektu či orgánu v Rusku nebo pro použití v Rusku;

c) poskytovat generální opravu, opravu, prohlídku, výměnu, změnu nebo opravu závad letadla nebo letadlového celku, s výjimkou předletové prohlídky, týkající se zboží a technologií uvedených na seznamu v příloze XI jakékoli fyzické či právnické osobě, subjektu nebo orgánu v Rusku nebo pro použití v Rusku;

d) přímo či nepřímo poskytovat technickou pomoc, zprostředkovatelské nebo jiné služby související se zbožím a technologiemi uvedenými v příloze XI [pdf, 165 kB] a s poskytováním, výrobou, údržbou a používáním tohoto zboží a technologií jakékoli fyzické či právnické osobě, subjektu nebo orgánu v Rusku nebo pro použití v Rusku;

b) poskytovat financování nebo finanční pomoc související se zbožím a technologiemi uvedenými v příloze XI [pdf, 165 kB] pro jakýkoli prodej, dodávku, převod nebo vývoz tohoto zboží a technologií nebo pro poskytování související technické pomoci, zprostředkovatelských služeb nebo jiných služeb, ať už přímo či nepřímo, jakékoli fyzické nebo právnické osobě, subjektu nebo orgánu v Rusku nebo pro použití v Rusku.

VÝJIMKY ZE ZÁKAZŮ SPOJENÝCH SE ZBOŽÍM PRO LETECKÝ A KOSMICKÝ PRŮMYSL:

Nařízení v čl. 3c odst. 5 stanoví, že zákazy se do 28. března 2022 nevztahují na plnění smluv uzavřených před 26. únorem 2022, nebo doplňkových smluv, které jsou pro plnění takových smluv nezbytné.


 


PROCES POVOLOVÁNÍ V PŘÍPADĚ VÝJIMEK ZE SANKCÍ

A. OZNÁMENÍ A ŽÁDOSTI O VYDÁNÍ PŘÍSLUŠNÉHO POVOLENÍ V PŘÍPADECH U SANKCÍ V BODĚ 1. A 2. (s výjimkou poskytování financování a finanční pomoci)

v gesci Licenční správy Ministerstva průmyslu a obchodu

a) Vývozci v případě, že se jedná o některý z případů uvedených v písmenech B. až D. k bodům 1. a 2., podávají žádosti o povolení pro zboží a technologie dvojího použití nebo pro zboží a technologie v příloze VII na eFormuláři žádosti o udělení individuálního nebo souhrnného povolení podle zákona č. 594/2004 Sb. [fo, 1135 kB] kompetentnímu orgánu, kterým je Licenční správa Ministerstva průmyslu a obchodu.  Povinnými přílohami této žádosti jsou:

I. Přílohový list k žádosti o povolení [docx, 25 kB] ve kterém žadatel uvede, pro jaký z důvodů v písm. A. až D. žádá o udělení povolení.

II. Doklad prokazující důvod pro udělení povolení uvedený v přílohovém listě.

III. Dovozní certifikát příslušného orgánu státu dovozu nebo prohlášením zahraničního konečného uživatele.

IV. Návrh na uzavření smlouvy anebo uzavřenou smlouvou mezi vývozcem a jeho zahraničním partnerem, nebo zprostředkovatelem a jeho zahraničními partnery, s přesnou specifikací zboží dvojího použití včetně uvedení jeho množství.

Poznámka: Licenční správa Ministerstva průmyslu a obchodu si může v souladu se správním právem v rámci řízení o žádosti o povolení vyžádat i další podklady, je-li to nezbytné pro řádné posouzení žádosti. 

b) Vývozci v případě, že se jedná o výjimku ze zákazu dle písmena A. k bodům 1. a 2., učiní oznámení ke zboží a technologiím dvojího použití nebo zboží a technologiím v příloze VII [pdf, 510 kB] nebo s tím spojenému poskytování technické pomoci a zprostředkování na formuláři pro oznámení týkající se vývozu zboží a technologií [docx, 104 kB] nebo na formuláři pro oznámení týkající se technické pomoci a zprostředkování [docx, 78 kB] kompetentnímu orgánu, kterým je Licenční správa Ministerstva průmyslu a obchodu.

Poznámka: V případě, že se jedná o zboží a technologie dvojího použití musí vývozce požádat o povolení dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2021/821, kterým se zavádí režim Unie pro kontrolu vývozu, zprostředkování, technické pomoci, tranzitu a přepravy zboží dvojího užití.

B. OZNÁMENÍ A ŽÁDOSTI O VYDÁNÍ PŘÍSLUŠNÉHO POVOLENÍ V PŘÍPADECH U SANKCÍ V BODĚ 3. A 4. A FINANCOVÁNÍ A FINANČNÍ POMOCI V BODĚ 1. A 2. 

v gesci Finančního analytického úřadu

Vývozci podávají žádosti vývozní povolení a činí oznámení u kompetentního orgánu, kterým je podle zákona č. 69/2006 Sb. Finanční analytický úřad, a poskytnou mu veškeré nezbytné informace, včetně informací o účelu konečného užití. Finanční analytický úřad žádosti posoudí ve spolupráci s dalšími orgány státní správy, včetně Ministerstva průmyslu a obchodu, a vydá rozhodnutí.

Bližší informace k získáte na stánkách Finančního analytického úřadu.


 


ZPŘÍSNĚNÍ ZÁKAZU VÝVOZU VOJENSKÉHO MATERIÁLU DO RUSKA

Mimo výše uvedené aktualizace nařízení Rady (EU) č. 833/2014 bylo sérií rozhodnutí Rady aktualizováno rozhodnutí Rady 2014/512/SZBP o omezujících opatřeních vzhledem k činnostem Ruska destabilizujícím situaci na Ukrajině (konsolidované znění rozhodnutí Rady 2014/512/SZBP k 31. lednu 2024 [pdf, 1114 kB]). Toto rozhodnutí v oblasti nakládání s vojenským materiálem stanovuje:

1) Zakazuje se přímý či nepřímý prodej, dodávky, převod nebo vývoz zbraní a souvisejícího materiálu všeho druhu včetně zbraní a střeliva, vojenských vozidel a vojenského vybavení, polovojenského vybavení a náhradních dílů k nim, do Ruska státními příslušníky členských států nebo z území členských států nebo za použití plavidel či letadel pod vlajkou členských států, bez ohledu na to, zda pocházejí z území členských států či nikoli.

2) Zakazuje se dovoz, nákup či přeprava zbraní a souvisejícího materiálu všeho druhu včetně zbraní a střeliva, vojenských vozidel a vojenského vybavení, polovojenského vybavení a náhradních dílů k nim, z Ruska státními příslušníky členských států nebo za použití plavidel či letadel pod vlajkou členských států.


 


DŮLEŽITÉ INFORMACE NA ZÁVĚR:

  • Porušení některého ze stanovených omezujících opatření je v České republice postižitelné podle zákona č. 69/2006 Sb., o provádění mezinárodních sankcí, v závažnějších případech pak dokonce prostředky trestního práva (trestný čin porušení mezinárodních sankcí podle § 410 trestního zákoníku). V případě porušení omezení spojených s vývozem zboží dvojího užití a s tím spojené technické pomoci a zprostředkovatelských služeb se sankce řídí zákonem č. 594/2004 Sb., jímž se provádí režim Evropských společenství pro kontrolu vývozu, přepravy, zprostředkování a tranzitu zboží dvojího užití (trestný čin porušení povinností při vývozu zboží a technologií dvojího užití) a při porušení zákazu vývozu a dovozu zbraní a vojenského materiálu a s tím spojených služeb se sankce řídí zákonem č. 38/1994 Sb., o zahraničním obchodu s vojenským materiálem, a zákonem č. 228/2005 Sb., o kontrole obchodu s výrobky, jejichž držení se v České republice omezuje z bezpečnostních důvodů, a o změně některých zákonů. V závažnějších případech se může jednat o trestný čin podle § 261 až 267 trestního zákoníku)
  • V souvislosti se zavedením sankčních opatření se dne 2. března 2022 uskutečnil na Ministerstvu průmyslu a obchodu informační seminář pro zainteresované české firmy k aktuálnímu tématu sankcí proti Ruské federaci. Zástupci firem od zástupců Ministerstva průmyslu a obchodu, Finančního analytického úřadu a Generálního ředitelství cel budou mojli získat praktické informace k sankcím vůči Rusku, včetně toho, na které instituce se obracet v případě pochybností, jak budou řešeny procedury na hranicích apod. 

 

Kontaktní údaje:

Ministerstvo průmyslu a obchodu

Ústředna: +420 224 851 111

Linka 1212 (v pracovní dny od 8 do 16 hodin)

Email: export@mpo.cz

Kontaktní údaje Licenční správy najdete v sekci Informace o Licenční správě

 

Finanční analytický úřad

Korespondenční adresa: P.O. BOX 675, Jindřišská 14, 111 21 Praha 1

Datová schránka: egi8zyh

Telefon: +420 257 044 501

Email: fau@mfcr.cz

Kontaktní údaje Finančního analytického úřadu zde.



Zdroj datwww.mpo.cz
Originálmpo.cz/cz/zahranicni-obchod/licencni-sprava/sankce-vuci-rusku-a-belorusku/prakticke-informace-k-obch...



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V