Dne 11. 2. 2019 uspořádala v prostorách Petschkova paláce exportní agentura Ministerstva průmyslu a obchodu CzechTrade seminář pod názvem „Jak úspěšně exportovat do Spojených arabských emirátů, Egypta a Maroka“, který cílil především na potencionální české zájemce z řad podnikatelů do těchto zemí.
Hlavními body programu byly informace o možných formách podpory českých podnikatelů ze strany agentury CzechTrade v SAE, Egyptu a Maroku. Své aktivity v rámci podpory exportu mělo možnost představit i Oddělení Afriky, Asie a Austrálie, pod které všechny tři sledovaná teritoria spadají.
Seminář zahájili pracovníci Oddělení Afriky, Asie a Austrálie, které v rámci Odboru zahraničně ekonomických politik II zpracovává obchodně politickou činnost vůči SAE, Egyptu i Maroku. Kromě jiného bylo zmíněno: „Ve vztahu k těmto státům se podílíme na přípravě pozic pro společnou obchodní politiku EU. Ve spolupráci s ostatními odbory MPO, spolupracujeme při přípravě instrukcí, rámcových pozic a stanovisek pro jednání příslušných pracovních skupin Rady EU. Zároveň s ohledem na dvoustranné obchodně ekonomické vztahy sledujeme v rámci daného teritoria provádění hospodářských dohod a také subregionální obchodně ekonomickou agendu. Rovněž expertně zajišťujeme podnikatelské mise a připravujeme podklady pro jednání státních představitelů“. Jako další se ujal slova exportní konzultant CzechTrade Martin Šmejc, který přiblížil celkovou strategii agentury CzechTrade v souvislosti s jejími nabízenými službami. Na toto vystoupení navázal vedoucí Trade Sales v Komerční bance, Tomáš Rak, jenž shrnul možnosti obchodního a exportního financování pro české podnikatele. Následně vystoupili ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade v Dubaji, Káhiře a Casablance. Nejprve Michal Nedělka přiblížil exportní potenciál SAE a poté Pavel Kalina uvedl tematiku podnikatelského prostředí a obchodu v Egyptě. Jako poslední se ujal slova Tamer El-Sibai, který vede kancelář v Maroku. Všichni tři přednášející čerpali z vlastních bohatých zkušeností a přiblížili obchodní a kulturní zvyklosti z daných teritorií. Zajímavé byly nepochybně podněty k vstupní strategii na trh spojené jak s překážkami, tak s velkými obchodními příležitostmi v SAE, Egyptu i Maroku. Po těchto vystoupeních proběhly individuální konzultace českých firem se zástupci zahraničních kanceláří agentury CzechTrade a Oddělení Afriky, Asie a Austrálie.
Ministerstvo průmyslu a obchodu aktivně podporuje akce tohoto typu zaměřené na zajímavé semináře a konference s tematikou exportu do mimoevropských zemí.
Galerie
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/zahranicni-obchod/mezinarodni-obchod-dle-teritorii/afrika-a-blizky-vychod/proexportni-podp... |