Dne 26. 4. 2019 uspořádala v prostorách Petschkova paláce exportní agentura Ministerstva průmyslu a obchodu CzechTrade seminář pod názvem „Exportní potenciál trhů Jihoafrické republiky a Nigérie“, který cílil především na potencionální české zájemce z řad podnikatelů do těchto zemí.
Hlavními body programu byly informace o možných formách podpory českých podnikatelů ze strany agentury CzechTrade v Jihoafrické republice a Nigérii. Své aktivity v rámci podpory exportu mělo možnost představit i Oddělení Afriky, Asie a Austrálie, pod které obě sledovaná teritoria spadají.
Seminář zahájili pracovníci Oddělení Afriky, Asie a Austrálie, kteří v rámci Odboru zahraničně ekonomických politik II zpracovávají obchodně politickou činnost vůči oběma zemím Subsaharské Afriky. Kromě jiného bylo zmíněno: „Ve vztahu k Jihoafrické republice i Nigérii spolupřipravujeme pozice pro společnou obchodní politiku EU a spolupracujeme s ostatními odbory MPO, při přípravě instrukcí, rámcových pozic a stanovisek pro jednání příslušných pracovních skupin Rady EU. Ekonomický potenciál Jihoafrické republiky i Nigérie a predikce jejich hospodářského růstu dává předpoklad pro intenzivní rozvoj vzájemně výhodné spolupráce, a to jak v oblasti zahraničního obchodu se zbožím a službami, tak i přímých investic oběma směry. Naše firmy mají možnost navázat na bohatou tradici dodávek českých strojů, průmyslových zařízení a vyspělých technologií, které našly v řadě afrických zemí dobré uplatnění.“ Jako další se ujal slova exportní konzultant CzechTrade Jiří Jílek, který přiblížil celkovou strategii agentury CzechTrade v souvislosti s jejími nabízenými službami. Následně vystoupili ředitelé zahraničních kanceláří Czech Trade v Johannesburgu a Lagosu. Nejprve Petr Haramul přiblížil exportní potenciál Jihoafrické republiky a poté Ctibor Štěpán Beneš uvedl tematiku podnikatelského prostředí a obchodu v Nigérii. Oba přednášející čerpali z vlastních bohatých zkušeností a přiblížili obchodní a kulturní zvyklosti z daných teritorií. Zajímavé byly nepochybně podněty ke strategii vstupu na trh Jihoafrické republiky i Nigérie spojené jak s překážkami, tak velkými příležitostmi v oblasti podnikání. Po těchto vystoupeních proběhly individuální konzultace českých firem se zástupci zahraničních kanceláří agentury CzechTrade i pracovníky MPO.
Ministerstvo průmyslu a obchodu má zájem a chce nadále podporovat akce tohoto typu zaměřené na zajímavé semináře s tematikou exportu.
Galerie
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/zahranicni-obchod/mezinarodni-obchod-dle-teritorii/afrika-a-blizky-vychod/proexportni-podp... |