Při projednávání specifických případů postupuje NKM nestranně, transparentně, předvídatelně, spravedlivě a v souladu se zásadami a standardy obsaženými ve Směrnici tak, aby napomohlo rychlému řešení specifického případu.
Jedním z úkolů Národního kontaktního místa ČR (NKM) je přispět k řešení problémů vzniklých ve vztahu k provádění Směrnice. Jakékoliv podání vůči NKM musí být učiněno v souladu s jeho jednacím řádem. Před podáním upozornění doporučujeme kontaktovat Sekretariát NKM nkm@mpo.cz.
Při projednávání specifických případů postupuje NKM nestranně, transparentně, předvídatelně, spravedlivě a v souladu se zásadami a standardy obsaženými ve Směrnici tak, aby napomohlo rychlému řešení specifického případu.
Několik zásad pro podávání upozornění NKM:
- NKM akceptuje upozornění podané v českém nebo anglickém jazyce.
- Upozornění mohou být zaslána (i) poštou na adresu: Ministerstvo průmyslu a obchodu, Národní kontaktní místo ČR - odbor evropského a mezinárodního práva, Na Františku 32, 110 15 Praha 1, nebo (ii) elektronicky na adresu: nkm@mpo.cz. Pokud je upozornění či jiné podání učiněno elektronicky bez zaručeného elektronického podpisu, musí předkladatel toto podání do pěti pracovních dnů doplnit předložením jeho originálu, příp. písemným podáním shodného znění. K podáním, jež nebyla ve stanovené lhůtě doplněna, NKM nepřihlíží.
Obsah podání – základní údaje a skutečnosti
- identifikace stěžovatele
- identifikace nadnárodní korporace
- ustanovení Směrnice, na jejichž porušení stěžovatel upozorňuje nebo kterých se specifický případ jinak dotýká
- v případě, že je souběžně probíhá paralelní jednání (např. soudní jednání), je vhodné NKM o této skutečnosti informovat
- řešení navrhované předkladatelem
K podání upozornění je možné využít formulář, který naleznete v přílohách.
NKM logo
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/zahranicni-obchod/narodni-kontaktni-misto-pro-smernici-oecd/projednavani-stiznosti/zakladn... |