Ve dnech 21. 10. 2021 a 26. 10. 2021 se zástupci Národního kontaktního místa v rámci své osvětové činnosti zúčastnili 5. ročníku Národní konference kvality a CSR a odborného semináře Udržitelná spotřeba. V rámci obou akcí představili Směrnici OECD pro nadnárodní podniky a principy, na nichž stojí.
Zástupci Národního kontaktního místa pro provádění Směrnice OECD pro nadnárodní podniky (dále jen „Směrnice“) představili ve čtvrtek 21. října 2021 v rámci 5. ročníku Národní konference kvality a CSR, principy odpovědného podnikatelského chování tak, jak je chápe OECD prostřednictvím svých doporučení. Účastníci byli seznámeni s oblastmi, které má Směrnice chránit, tj. lidská práva, pracovní práva, životní prostředí, transparentnost, zájmy spotřebitele, spravedlivou hospodářskou soutěž, včetně daní a podpory vzdělávání a technologií. Byla také představena role Národního kontaktního místa, kterou má v provádění Směrnice, zejména tedy její část osvětovou a řešení případných stížností, tzv. specifických případů. Pozornost byla také věnována procesu náležité péče při provádění odpovědného podnikatelského chování, který nabývá na stále větším významu, nejen v souvislosti s konkurenceschopností, chováním spotřebitelů, ale také v souvislosti s vývojem legislativy EU.
Následně v úterý 26. října 2021 se zástupci Národního kontaktního místa zúčastnila odborného semináře Udržitelná spotřeba pořádaného Akademií věd ČR. Semináře se v pozici přednášejících zúčastnili jak zástupci akademické sféry, tak i zástupce veřejného sektoru, byznysu a občanské společnosti. V rámci své prezentace zástupci Národního kontaktního místa představili principy odpovědného podnikatelského chování tak, jak je chápe OECD prostřednictvím svých doporučení, vysvětlili účastníkům, jak funguje princip náležité péče a následně se soustředili na otázku udržitelné spotřeby a jak je tato otázka adresována Směrnicí. I přes to, že Směrnice otázku udržitelné spotřeby přímo neadresuje, obsahuje celou řadu doporučení, která se více či méně k této otázce vztahují a která mohou podnikům sloužit jako návod, jak přispět k udržitelnější spotřebě zboží a služeb. Na závěr prezentace byla také představena role Národního kontaktního místa, kterou má v provádění Směrnice.
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/zahranicni-obchod/narodni-kontaktni-misto-pro-smernici-oecd/propagace-spolecensky-odpovedn... |