1. Je používání IMI systému povinné?
ANO. IMI systém jsou na základě §26 zákona o volném pohybu služeb povinny používat všechny povolovací a kontrolní orgány pro služby, které spadají do rozsahu zákona o volném pohybu služeb.
2. Je pro použití IMI systému potřeba nějaké technické vybavení, popř. je potřeba tento systém nainstalovat do počítače?
Ne. IMI systém je dostupný z internetových stránek Evropské komise a k jeho použití není nutné instalovat žádné další programy. Potřebujete pouze scanner, a sice pro převedení dokumentu do elektronické podoby a odeslání jako přílohy prostřednictvím IMI systému.
3. Mohu IMI systém využít i pro komunikaci s úřady v rámci České republiky?
Ne. Přestože je komunikace úřadů prostřednictvím IMI systému technicky možná, není k tomuto účelu IMI systém určen. IMI systém má sloužit především ke komunikaci se zahraničními úřady.
4. Mohu prostřednictvím IMI systému zjistit informace ohledně vstupu do podnikání v jiném členském státě?
Ne. Prostřednictvím IMI systému lze zjistit pouze informace o konkrétním podnikatel (např. zda je v členském státě řádně usazen, je bezúhonný, má příslušné oprávnění apod.), nikoliv obecné podmínky získání oprávnění k poskytování určité služby. Tyto informace budou v poskytovat tzv. jednotná kontaktní místa.
5. Bude IMI systém obsahovat databázi již zaslaných dotazů k využití pro další úřady?
Ne. IMI systém není koncipován jako databáze informací, jedná se o komunikační nástroj, který je nezbytné použít vždy pro každý individuální dotaz.
6. Zapomněl jsem heslo do IMI systému. Co mám udělat?
Obraťte se na svého koordinátora pro IMI systém, který Vám vyžádá nové heslo. V případě, že je v IMI systému za Váš úřad zapojeno více uživatelů, můžete požádat jednoho z uživatelů o vygenerování nového hesla. (Tento uživatel musí mít oprávnění "místního správce údajů")
7. Jak se dozvím, že mému úřadu přišla žádost?
Pokud v rámci IMI systému obdržíte žádost o informaci, IMI systém automaticky zašle na email Vašeho úřadu (uvedený v IMI systému) upozornění o obdržení žádosti. Z toho důvodu dbejte na to, aby Vámi nastavená emailová adresa byla pravidelně kontrolována.
8. Jaké jsou lhůty k vyřízení žádosti?
Úřad, který posílá dotaz, ve své žádosti indikuje, do kdy chce, aby mu byl jeho dotaz zodpovězen. Úřad, který žádost přijímá si však dle vlastního uvážení může lhůtu k vyřízení žádosti prodloužit. Zvolený termín indikuje při přijetí žádosti a ten je pro něj i závazný.
9. Co když obdržím dotaz, který mi nebude patřit?
V případě, že není v kompetenci Vašeho úřadu zodpovědět obdržený dotaz, jednoduše ho přepošlete úřadu kterému přísluší. (Pokud si nebudete jisti komu dotaz náleží, přepošlete ho delegovanému koordinátorovi pro služby.
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/zahranicni-obchod/podnikani-v-eu/vnitrni-trh-eu/casto-kladene-otazky-k-imi-systemu--222508 |