Podle směrnice o elektronickém obchodu služby informační společnosti zahrnují hospodářské činnosti, které probíhají on-line (především on-line prodej zboží, služby poskytující informace on-line, obchodní sdělení nebo ty služby, které poskytují nástroje k vyhledávání dat, přístup k datům a získávání dat, dále služby spočívající v předávání informací prostřednictvím komunikační sítě, v poskytování přístupu ke komunikační síti nebo v shromažďování informací poskytovaných příjemcem služby, dále služby, které jsou poskytovány z místa na místo, jako je např. video na přání).
Cílem této směrnice je vytvoření právního rámce pro zajištění volného pohybu služeb informační společnosti mezi členskými státy.
Směrnici lze rozčlenit na několik částí (viz více), a to na:
-
princip země původu,
-
zásadu volného přístupu na trh,
-
komerční komunikaci,
-
úpravu elektronického uzavírání smlouvy
-
odpovědnost poskytovatelů služeb.
Evropská komise v současné době zpracovává příspěvky, které jí byly zaslány na podzim roku 2010 v rámci veřejné konzultace k budoucnosti elektronického obchodu na vnitřním trhu a k implementaci směrnice o elektronickém obchodu. Výsledky konzultace ovlivní směrnici o elektronickém obchodu a zároveň budou začleněny do připravovaného sdělení EK k elektronickému obchodu, které má být přijato v první polovině roku 2011.
Směrnice o elektronickém obchodu je promítnuta do českého právního řádu zákonem č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, a dále do některých ustanovení občanského zákoníku a zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy.
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/e-komunikace-a-posta/postovni-sluzby/sluzby-informacni-spolecnosti/smernice-2000-31-es-o-e... |