Informační přehled pro příjemce z programu The Country for the Future. MPO zveřejňuje pro příjemce účelové podpory vzorové dokumenty a další informace související s realizací projektů podpořených ve veřejných soutěžích programu The Country for the Future. (POZN: Dokumenty jsou dle potřeby průběžně aktualizovány.)
Podprogram 3 „Inovace do praxe“
Dokumentace k třetí veřejné soutěži
- Podmínky třetí veřejné soutěže v programu The Country for the Future a zadávací dokumentace: https://www.mpo.cz/cz/podnikani/podpora-vyzkumu-a-vyvoje/vyhlaseni-treti-verejne-souteze-v-programu-the-country-for-the-future--259201/
- Smlouva o poskytnutí dotace
- Formulář roční zprávy řešení projektu
- Formulář závěrečné zprávy řešení projektu
- Formulář sourhnné zprávy řešení projektu pro jednoleté projekty
- Doporučená struktura auditní zprávy
Změnové řízení
Nastane-li podstatná změna okolností týkajících se řešení projektu, včetně dopadu na jeho financování, kterou příjemce nemohl předvídat, ani ji nezpůsobil, požádá datovou zprávou o změnu výše uznaných nákladů a věcné náplně jednotlivých etap řešení projektu nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne, kdy se o takové skutečnosti dozvěděl. Příjemce je rovněž povinen předem písemně požádat o podstatnou plánovanou změnu financování a o změnu věcné náplně v Příloze č. 2, a to s uvedením důvodu požadované změny. Za podstatnou změnu je považována změna v nákladové položce o více jak 20 % a zároveň o více jak 100 000 Kč vdaném kalendářním roce, změna v časovém nebo obsahovém rozvržení jednotlivých etap řešení projektu a dále jakákoli změna, která má vliv na splnění cílů projektu a jeho očekávaných výsledků. V případě změny v rozložení nákladů mezi investičními a neinvestičními nákladovými položkami je příjemce povinen písemně požádat o změnu vždy. Pro změnové řízení doporučujeme využít formulář níže.
Předávání informací o výsledcích
Příjemce je povinen předávat údaje o výsledcích řešení projektů ukončených v roce 2023 v termínu do 28. 6. 2024 prostřednictvím Informačního systému výzkumu, vývoje a inovací (IS VaVaI), oblast Rejstřík informací o výsledcích (RIV). Podrobnější pokyny naleznete v tomto informačním článku na webu MPO.
Sběr hlášení o přínosech
Hlášení o skutečně dosažených přínosech projektu se odevzdává v termínech stanovených ve Smlouvě o poskytnutí podpory (článek V., bod 19). Předvyplněný formulář k doplnění údajů za aktuální období sběru dat bude elektronicky zasílán kontaktním osobám s dostatečným předstihem. Případné dotazy zasílejte na elektronickou adresu jurka@mpo.cz.
Důležité termíny
Přehled termínů vyplývajících ze Smlouvy o poskytnutí účelové podpory:
- Podpora pro daný rok je vyplácena poskytovatelem každoročně na bankovní účet příjemce.
- Čerpání a použití účelové podpory je možné pouze na náklady zaúčtované v daném kalendářním roce řešení, na který mu byla podpora poskytnuta, a to nejpozději do 15. ledna následujícího kalendářního roku. Neveřejné zdroje k úhradě nákladů daného kalendářního roku je možné nejpozději do 31. ledna následujícího kalendářního roku.
- Přesun a využití nevyčerpaných prostředků do dalšího roku je možné pouze v případě schválené žádosti o změnu, v opačném případě musejí být nepoužité prostředky vráceny dle následujícího bodu.
- Vrácení nečerpané účelové podpory, je nutné realizovat nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne, kdy se příjemce dozví, že tuto část účelové podpory z jakéhokoliv důvodu v daném roce nevyužije, nebo byl poskytovatelem k jejímu navrácení vyzván. Nevyčerpanou účelovou podporu je příjemce povinen vrátit na výdajový bankovní účet poskytovatele č. 1525001/0710 nejpozději 14 dnů před termínem ukončení realizace projektu.
- V případě ukončení projektu k 31. prosinci je příjemce povinen vrátit nečerpanou účelovou podporu nejpozději do 10. prosince téhož kalendářního roku (viz bod níže).
- Příjemce je povinen vrátit nečerpanou účelovou podporu před ukončením projektu tak, aby po ukončení realizace projektu nejvýše 5 % nečerpané účelové podpory poskytnuté v posledním roce řešení vrátil nejpozději do 15. února následujícího kalendářního roku po ukončení projektu na bankovní účet poskytovatele č. 6015-1525001/0710. V případě projektu končícího v průběhu roku pak do 30 kalendářních dnů ode dne ukončení realizace projektu.
- Čerpání a použití účelové podpory na řešení projektu je možné nejpozději do 15. dne následujícího po termínu ukončení řešení projektu uvedeného v Článku II. odst. 3. Smlouvy. Čerpání a využití neveřejných zdrojů na financování projektu je možné do 30 dnů po termínu ukončení řešení projektu uvedeného v Článku II. odst. 3. Smlouvy. Následně je příjemce povinen do 30 dnů po ukončení projektu předložit poskytovateli finanční vypořádání poskytnuté dotace za celé období realizace projektu spolu s auditem zaměřeným na ověření vynaložených nákladů za celou dobu realizace projektu zpracovaným nezávislým auditorem.
- Na stejné způsobilé náklady nebo jejich části nesmí příjemce čerpat jinou veřejnou podporu podle článku 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie, podporu z prostředků Unie, které centrálně spravují orgány, agentury, společné podniky a jiné subjekty Unie a která není přímo ani nepřímo pod kontrolou členských států, a ani podporu v režimu de minimis.
- Příjemce je povinen každý rok vypracovat a předložit poskytovateli roční zprávu, vypracovanou vždy k 31. prosinci, a to nejpozději do 31. ledna následujícího roku. Ke zprávě musí být doložen nezávislý oponentní posudek a čestné prohlášení oponenta o nepodjatosti.
- Příjemce je povinen do 30 dnů po ukončení řešení projektu vypracovat a předložit poskytovateli závěrečnou zprávu. Ke zprávě musí být doložen nezávislý oponentní posudek a čestné prohlášení oponenta o nepodjatosti.
- Příjemce je povinen navrhnout poskytovateli nejdéle do 2 měsíců po ukončení řešení projektu termín závěrečného oponentního řízení (ZOŘ).
- Příjemce je povinen ZOŘ zorganizovat za účasti zástupce poskytovatele nejpozději do 180 kalendářních dní po ukončení řešení projektu. Podklady pro ZOŘ (finanční vypořádání, audit, závěrečná zpráva) je příjemce povinen předat poskytovateli nejpozději 30 dnů před ZOŘ.
- Po ukončení řešení projektu je příjemce povinen pro potřeby Rejstříku informací o výsledcích (RIV) zpracovat a předat poskytovateli údaje o dosažených výsledcích projektu, a to v termínu a ve formě stanovené poskytovatelem v rozsahu vymezeném v ustanovení § 31 zákona č. 130/2002 Sb.
- Příjemce je povinen tři roky po ukončení řešení projektu předkládat poskytovateli informaci o skutečně dosažených ekonomických přínosech projektu, a to 1 x ročně vždy za 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců, přičemž první sledované období začíná měsícem následujícím po ukončení řešení projektu, a termín pro předložení informace je nejpozději do 3 měsíců od skončení jednotlivého sledovaného období. Informací o skutečně dosažených ekonomických přínosech projektu se rozumí číselný údaj spolu s vysvětlením způsobu jeho výpočtu, k jehož doložení si poskytovatel může vyžádat relevantní dokumenty podle povahy dokládaných ekonomických přínosů.
- Příjemce je povinen dosáhnout ekonomických přínosů za první sledované období dle čl. V odst. 19 Smlouvy
Kontakty pro Vaše dotazy ohledně projektů
Upozornění: Projekty jsou rozděleny mezi pracovníky oddělení dle čísla projektu. Vzhledem k vytíženosti jednotlivých pracovníků prosím využívejte primárně e-mailový kontakt na pracovníka, kterého máte přiděleného. Žádosti a dokumenty zasílejte primárně datovou zprávou na adresu bxtaaw4 (k rukám oddělení 71430). Děkujeme za pochopení.
Kristýna Krůtová – projektový manažer
FX03030/0/01 až 17; 59; 112
e-mail: troskova@mpo.cz ; telefon: +420 224 853 464
Ing. David Štěpánek – projektový manažer, technická podpora a zástupce vedoucí oddělení
FX030300/18 až 58
e-mail: stepanek@mpo.cz ; telefon: +420 224 852 138
Mgr. Tereza Weczerková – projektový manažer
FX03030/117 až 196
e-mail: weczerkova@mpo.cz; telefon: +420 224 853 173
Ing. Hana Routová – projektový manažer
FX03030/0/63 až 111; 113-116
e-mail: routova@mpo.cz; telefon: +420 224 853 248
Ing. Mgr. Renáta Kučerová – vedoucí oddělení
e-mail: kucerovar@mpo.cz ; telefon: +420 224 853 172
Aktualizace
29.01.2024 - MPO CFF 3VS - Jednotný formulář změnového řízení 1.2
20.09.2023 - MPO CFF 3VS - Souhrnná zpráva 1.2 - jednoleté projekty [docx, 54 kB]; MPO CFF 3VS - Závěrečná zpráva 1.4 [docx, 54 kB]
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/podnikani/podpora-vyzkumu-a-vyvoje/podpora-inovaci-program-the-country-for-the-future/3-ve... |