Úvodní stránka

Publikováno:
16.4.2023
Autor:
Odbor výzkumu, vývoje a inovací

Informační přehled pro příjemce z programu The Country for the Future. MPO zveřejňuje pro příjemce účelové podpory vzorové dokumenty a další informace související s realizací projektů podpořených ve veřejných soutěžích programu The Country for the Future. (POZN: Dokumenty jsou dle potřeby průběžně aktualizovány.)


Podprogram 3 „Inovace do praxe“

Příručka pro příjemce pro práci se systémem ISKP2014+/MS2014+ 4VS CFF

Dokumentace ke 4 veřejné soutěži

Změnové řízení

O případnou změnu uznaných nákladů uvedených v příloze č. 1, o podstatnou změnu v nákladových položkách schváleného rozpočtu a změnu věcné náplně uvedenou v příloze č. 2 Smlouvy musí příjemce ve smyslu čl. V. odst. 13. požádat písemně poskytovatele. Výše uznaných nákladů a s tím související výše účelové podpory stanovené Smlouvou na celou dobu řešení projektu nemohou být v průběhu řešení projektu změněny o více než 50 %.

Nastane-li podstatná změna okolností týkajících se řešení projektu, včetně dopadu na jeho financování, kterou příjemce nemohl předvídat, ani ji nezpůsobil, požádá písemně o změnu výše uznaných nákladů a věcné náplně jednotlivých etap řešení projektu nejpozději do 7 kalendářních dnů ode dne, kdy se o takové skutečnosti dozvěděl. Příjemce je rovněž povinen předem písemně požádat o podstatnou plánovanou změnu financování a o změnu věcné náplně v příloze č. 2, a to s uvedením důvodu požadované změny. Za podstatnou změnu je považována změna v nákladové položce o více jak 20 % a zároveň o více jak 100 000 Kč v daném kalendářním roce, změna v časovém nebo obsahovém rozvržení jednotlivých etap řešení projektu a dále jakákoli změna, která má vliv na splnění cílů projektu a jeho očekávaných výsledků.  Změna v rozložení nákladů mezi náklady podle nařízení GBER a de minimis je považována za podstatnou změnu vždy.

Předávání informací o výsledcích

Příjemce je povinen předávat údaje o výsledcích řešení projektů ukončených v roce 2023 v termínu do 28. 6. 2024 prostřednictvím Informačního systému výzkumu, vývoje a inovací (IS VaVaI), oblast Rejstřík informací o výsledcích (RIV). Podrobnější pokyny naleznete v tomto informačním článku na webu MPO.

Sběr hlášení o přínosech

Hlášení o skutečně dosažených přínosech projektu se odevzdává v termínech stanovených ve Smlouvě o poskytnutí podpory (článek V., bod 21). Předvyplněný formulář k doplnění údajů za aktuální období sběru dat bude elektronicky zasílán kontaktním osobám s dostatečným předstihem. Případné dotazy zasílejte na elektronickou adresu  jurka@mpo.cz.

Důležité termíny

Přehled termínů vyplývajících ze Smlouvy o poskytnutí účelové podpory:

  • Podpora pro daný rok je vyplácena poskytovatelem každoročně na bankovní účet příjemce.
  • Čerpání a použití účelové podpory je možné pouze na náklady zaúčtované v daném kalendářním roce řešení, na který mu byla podpora poskytnuta, a to nejpozději do 15. ledna následujícího kalendářního roku. Neveřejné zdroje k úhradě nákladů daného kalendářního roku je možné nejpozději do 31. ledna následujícího kalendářního roku.
  • Přesun a využití nevyčerpaných prostředků do dalšího roku je možné pouze v případě schválené žádosti o změnu, v opačném případě musejí být nepoužité prostředky vráceny dle následujícího bodu.
  • Vrácení nečerpané účelové podpory je nutné realizovat nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne, kdy se příjemce dozví, že tuto část účelové podpory z jakéhokoliv důvodu v daném roce nevyužije, nebo byl poskytovatelem k jejímu navrácení vyzván. Nevyčerpanou účelovou podporu je příjemce povinen vrátit na výdajový bankovní účet poskytovatele č. 1525001/0710 podle pokynů poskytovatele, nejpozději však 14 dnů před termínem ukončení realizace projektu.
  • V případě ukončení projektu k 31. prosinci je příjemce povinen vrátit nečerpanou účelovou podporu nejpozději do 10. prosince téhož kalendářního roku (viz bod níže).
  • Příjemce je povinen vrátit nečerpanou účelovou podporu před ukončením projektu tak, aby po ukončení realizace projektu nejvýše 5 % nečerpané účelové podpory poskytnuté v posledním roce řešení vrátil nejpozději do 15. února následujícího kalendářního roku po ukončení projektu na bankovní účet poskytovatele č. 6015-1525001/0710. V případě projektu končícího v průběhu roku pak do 30 kalendářních dnů ode dne ukončení realizace projektu.
  • Čerpání a použití účelové podpory na řešení projektu v posledním roce řešení je možné nejpozději do 15. dne následujícího po termínu ukončení řešení projektu uvedeného v Článku II. odst. 3. Smlouvy. Čerpání a využití neveřejných zdrojů na financování projektu je možné do 30 dnů po termínu ukončení řešení projektu uvedeného v Článku II. odst. 3. Smlouvy. Následně je příjemce povinen do 30 dnů po ukončení projektu předložit poskytovateli finanční vypořádání poskytnuté dotace za celé období realizace projektu spolu s auditem zaměřeným na ověření vynaložených nákladů za celou dobu realizace projektu zpracovaným nezávislým auditorem.
  • Příjemce je povinen každý rok vypracovat a předložit poskytovateli roční zprávu, vypracovanou vždy k 31. prosinci, a to nejpozději do 31. ledna následujícího roku. Ke zprávě musí být doložen nezávislý oponentní posudek a čestné prohlášení oponenta o nepodjatosti.
  • Příjemce je povinen do 30 dnů po ukončení řešení projektu vypracovat a předložit poskytovateli závěrečnou zprávu. Ke zprávě musí být doložen nezávislý oponentní posudek a čestné prohlášení oponenta o nepodjatosti.
  • Příjemce je povinen navrhnout poskytovateli nejpozději do 2 měsíců po ukončení řešení projektu termín závěrečného oponentního řízení (ZOŘ).
  • Příjemce je povinen ZOŘ zorganizovat za účasti zástupce poskytovatele nejpozději do 180 kalendářních dní po ukončení řešení projektu. Podklady pro ZOŘ (finanční vypořádání, audit, závěrečná zpráva) je příjemce povinen předat poskytovateli nejpozději 30 dnů před ZOŘ.
  • Po ukončení řešení projektu je příjemce povinen pro potřeby Rejstříku informací o výsledcích (RIV) zpracovat a předat poskytovateli údaje o dosažených výsledcích projektu, a to v termínu a ve formě stanovené poskytovatelem v rozsahu vymezeném v ustanovení § 31 zákona č. 130/2002 Sb.

Některé důležité povinnosti vyplývající ze Smlouvy o poskytnutí účelové podpory:

Příjemce je povinen po celou dobu realizace dodržovat veškeré podmínky Smlouvy o poskytnutí účelové podpory. Níže uvádíme několik podmínek, které bývají častým předmětem dotazů příjemců, nejedná se však o všechny smluvní podmínky!

  • Příjemce je povinen za tři sledovaná období po ukončení řešení projektu předkládat poskytovateli informaci o skutečně dosažených ekonomických přínosech projektu, a to 1 x ročně vždy za 12 po sobě jdoucích kalendářních měsíců, přičemž první sledované období začíná měsícem následujícím po ukončení řešení projektu, a termín pro předložení informace je nejpozději do 3 měsíců od skončení jednotlivého sledovaného období. Informací o skutečně dosažených ekonomických přínosech projektu se rozumí informace o skutečně dosažené výši „tržeb“ a „úspor nákladů“ z uplatnění výsledků projektu v praxi spolu s vysvětlením způsobu jejího výpočtu, k jehož doložení si poskytovatel může vyžádat relevantní dokumenty podle povahy dokládaných ekonomických přínosů.
  • Příjemce je povinen dosáhnout ekonomických přínosů za první sledované období dle čl. V odst. 19 Smlouvy. Nedosažení této výše je považováno za porušení rozpočtové kázně ve smyslu § 44 zákona 218/2000 Sb. a bude postiženo odvody uvedenými v čl. VI. odst. 9. Smlouvy.
  • Dodavatelé musí být příjemcem vybráni postupem podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ZZVZ“), pokud v daném případě lze příjemce označit za zadavatele veřejné zakázky v souladu s tímto zákonem, jinak při zachování principu transparentního a nediskriminačního výběru dodavatelů a tak, aby byly náklady vynaloženy hospodárně a pouze za účelem splnění cílů projektu.
  • Dodavatelem nesmí být (a případně jeho subdodavatelem) člen řešitelského týmu ani jiný zaměstnanec příjemce, veřejný funkcionář ve smyslu § 4c zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, ve znění pozdějších předpisů, a rovněž ani propojené a partnerské podniky.
  • Pro dodavatele vybrané podle ZZVZ a jejich případné subdodavatele musí příjemce doložit splnění podmínky prevence střetu zájmů. Zadavatel je povinen přijmout potřebná opatření k prevenci střetu zájmů, zejména požadovat, ověřit a archivovat příslušná čestná prohlášení o neexistenci střetu zájmů, neuzavřít, resp. odstoupit od smlouvy s vítězným dodavatelem v případě zjištění střetu zájmů. Příjemce je povinen poskytovateli předat způsobem, který poskytovatel stanoví, informace o zakázce v rámci, které byl dodavatel vybrán, konkrétně název dodavatele a případně subdodavatele a dále jméno, příjmení a datum narození jejich skutečných majitelů.
  • Na stejné způsobilé náklady nebo jejich části nesmí příjemce čerpat jinou veřejnou podporu podle článku 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie, podporu z prostředků Unie, které centrálně spravují orgány, agentury, společné podniky a jiné subjekty Unie a která není přímo ani nepřímo pod kontrolou členských států, a ani podporu v režimu de minimis.
  • Příjemce zajistí, aby každý dokument týkající se realizovaného projektu, jenž je určen pro informování veřejnosti nebo pro cílové skupiny, obsahoval prohlášení o tom, že projekt byl realizován v rámci programu The Country for the Future Ministerstva průmyslu a obchodu a spolufinancován z prostředků Evropské unie v rámci NEXT GENERATION EU, spolu s logem obsahující znak EU a název fondu, jenž je k dispozici zde: https://ec.europa.eu/regional_policy/sources/information-sources/logo-download-center/nextgenerationeu_cs.zip

Kontakty pro Vaše dotazy ohledně projektů

Upozornění: Projekty jsou rozděleny mezi pracovníky oddělení dle čísla projektu. Vzhledem k vytíženosti jednotlivých pracovníků prosím využívejte primárně e-mailový kontakt na pracovníka, kterého máte přiděleného. Žádosti a dokumenty zasílejte primárně skrze informační systém ISKP MS14+, nebo datovou zprávou na adresu bxtaaw4 (k rukám oddělení 71430). Děkujeme za pochopení.

Kristýna Krůtová – projektový manažer
FX04030002_2864; FX04030024_3248; FX04030029_3256; FX04030037_3273; FX04030026_3251; FX04030035_3269; FX04030034_3265; FX04030004_3002; FX04030027_3252; FX04030036_3272; FX04030045_3294; FX04030042_3291; FX04030025_3249; FX04030048_3297; FX04030032_3261; FX04030041_3290; FX04030047_3296; FX04030007_3130; FX04030039_3277; FX04030005_3025; FX04030043_3292; FX04030046_3295; FX04030030_3259; FX04030006_3079
e-mail: troskova@mpo.cz ; telefon: +420 224 853 464

Mgr. Tereza Weczerková – projektový manažer
FX04030008_3136; FX04030040_3287; FX04030049_3298; FX04030050_3299; FX04030061_3318; FX04030065_3326; FX04030070_3333; FX04030072_3336; FX04030073_3338; FX04030074_3340; FX04030075_3341; FX04030076_3344; FX04030079_3347; FX04030082_3350; FX04030087_3356;
e-mail: weczerkova@mpo.cz; telefon: +420 224 853 173

Ing. Hana Routová – projektový manažer
FX04030012_3174; FX04030013_3175; FX04030015_3193; FX04030018_3212; FX04030019_3213; FX04030021_3238; FX04030022_3245; FX04030051_3300; FX04030052_3303; FX04030053_3304; FX04030056_3312; FX04030057_3314; FX04030058_3315; FX04030059_3316; FX04030111_3381; FX04030114_3384;
e-mail: routova@mpo.cz; telefon: +420 224 853 248

Ing. David Štěpánek – projektový manažer, technická podpora ISKP MS14+ a zástupce vedoucí oddělení
FX04030091_3360; FX04030092_3361; FX04030093_3362; FX04030094_3363; FX04030096_3365; FX04030097_3366; FX04030101_3370; FX04030106_3376; FX04030107_3377; FX04030110_3380;
e-mail: stepanek@mpo.cz ; telefon: +420 224 852 138

Ing. Mgr. Renáta Kučerová – vedoucí oddělení
e-mail: kucerovar@mpo.cz ; telefon: +420 224 853 172

Aktualizace

16. 04. 2024 - Aktualizace - Příručka pro příjemce vs. 1.6
26. 03. 2024 - Formulář závěrečné zprávy řešení projektu 4VS vs. 1.2
06. 03. 2024 - Aktualizace - Příručka pro příjemce vs. 1.5
19. 02. 2024 - 4VS - MPO-CFF-4VS---Rozpocet---FV-a-Zmeny-1-7
29. 01. 2024 - MPO CFF 4VS - Jednotný formulář změnového řízení 1.1
10. 01. 2024 - 4VS - MPO-CFF-4VS---Rozpocet---FV-a-Zmeny-1-6
03. 01. 2024 - Aktualizace - Příručka pro příjemce vs. 1.4
18. 12. 2023 - Aktualizace souborů
08. 11. 2023 - Upravena struktura článku a sobu



Zdroj datwww.mpo.cz
Originálmpo.cz/cz/podnikani/podpora-vyzkumu-a-vyvoje/podpora-inovaci-program-the-country-for-the-future/4-ve...
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V