Úvodní stránka

Publikováno:
8.7.2008
Autor:
Odbor 08200

Upozornění pro příjemce dotace na datum pro podání žádosti o platbu a změny v realizaci projektu v rámci OPPP. Aktualizace 1.7.08: formulář Žádosti o platbu, pravidla pro dokládání uznatelných nákladů, návodka pro dokládání materiálů k ŽoP


Operační program Průmysl a podnikání (OPPP) se nachýlil ke svému konci programovacího období (pravidlo n+2), kdy je potřeba dbát větší pozornosti závěrečnému finančnímu vypořádání prostředků strukturálních fondů, s tím souvisí i datum pro podání žádosti o platbu nebo změny v realizaci projektu (u dotačních programů) — str. 2.

Závazné termíny v OPPP

OPPP je vyhlášen na období let 2004—2006. Žádosti o podporu bylo proto možné v programech, kde jsou žádosti přijímány průběžně, předkládat nejpozději do konce října 2006, přičemž žádosti o platbu v dotačních programech (vyjma programu Klastry) je nutné předložit nejpozději do 30. září 2008. Konečný termín pro příjem žádostí o platbu v rámci programu Klastry je stanoven na 31. červenec 2008. Žádosti o platbu předložené po tomto datu nebudou přijaty.

Toto ustanovení se vztahuje i na žádosti o platbu, které byly předloženy před tímto datem, avšak byly příslušnou agenturou nebo Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR vráceny příjemci dotace k přepracování (např. vytvoření nové verze žádosti o platbu, doplnění chybějících dokladů apod.). V této souvislosti bychom chtěli žadatele upozornit na riziko vrácení jejich vyplněné žádosti k přepracování, a proto jim doporučujeme podat jejich žádosti o platbu s dostatečným předstihem.

V případě překročení termínu realizace projektu až o 4 měsíce: Pokud tyto 4 měsíce překračují termín 30. září 2008 a příjemce dotace ještě nedokončil realizaci, nelze náklady nárokovat. Poskytovatel tímto ustanovením neomezuje právo příjemce dotace dokončit projekt, avšak za uznatelné lze považovat pouze náklady prokazatelně vzniklé a proplacené do 30. září 2008 (Podmínky o poskytnutí dotace — obecná část bod I. B. (9)).

Příjemci nebudou povoleny takové změny v realizaci projektu, které by vedly k zásadním změnám projektu, změnám po termínu, k němuž měly být uvedené povinnosti splněny (např. ukončen projekt/etapa, splnění informační povinnosti, atd.) nebo změnám již ukončeného a proplaceného projektu.

Doporučujeme zájemcům o programy podpory OPPP k prostudování následující dokumenty:

Žádost o platbu dotace, vyplnění a podání žádosti

  • Kde získat formulář?

Kontaktujte prosím Regionální kancelář CzechInvestu (RK CI), která Vám zašle formulář s vyplněnými identifikačními údaji. Aktuálně platný Informační formulář Žádosti o platbu [zip, 497 kB](od 23.6.2008) a Vzorově vyplněný formulář Žádosti o platbu [pdf, 633 kB](Pozn.: Údaje uvedené v této žádosti o platbu, zejména pak název příjemce dotace, názvy a IČO dodavatelů, veškerá jména, číslo účtu a číslo projektu, jsou smyšlené.) naleznete v příloze tohoto dokumentu nebo na webových stránkách www.mpo.cz a www.czechinvest.org.

  • Kdy podat žádost o platbu příslušné regionální kanceláři agentury CzechInvest?

Vždy do 30 dnů od skutečného data ukončení etapy (pokud je plánováno čerpání za etapu) nebo ukončení projektu (jednorázové nebo závěrečné čerpání). Pakliže v tomto termínu nedojde k podání žádosti o platbu, měl by příjemce dotace informovat příslušnou RK CI o posunu v realizaci etapy/projektu. Datem ukončení projektu nebo etapy je datum úhrady poslední faktury (jiného dokladu) přiložené k předmětné žádosti o platbu (za etapu nebo za projekt) nebo datum nabytí právní moci kolaudačního rozhodnutí v případě stavby (vydání kolaudačního souhlasu), přičemž z uvedených je rozhodující datum, které nastane nejpozději. Konečný termín pro příjem Žádostí o platbu v rámci programu Klastry [pdf, 68 kB]je stanoven na 31. červenec 2008. Pro ostatní programy podpory OPPP je konec příjmu Žádostí o platbu [pdf, 68 kB]stanoven na 30. září 2008.

  • Kdy je příjemce povinen uvědomit kontaktní pracoviště?

Pokud dojde k posunu v realizaci etapy/projektu o více než jeden měsíc, pokud nežádá o změnu harmonogramu uvedeného ve zvláštní části Podmínek o poskytnutí dotace, je příjemce dotace povinen písemně uvědomit kontaktní pracoviště.

  • Jak vyplnit formulář?

V souladu s Pokyny pro žadatele a s kontextovou nápovědou přímo v žádosti o platbu. Jednotlivé strany formuláře musí být očíslovány a opatřeny parafou příjemce dotace a faktury (jiné doklady) musí být doloženy výpisem z bankovního účtu nebo jiným dokladem dokládajícím jejich úhradu. K žádosti o platbu příjemce dotace připojí přílohy specifikované ve formuláři Žádost o platbu. Podrobnější informace naleznete v Podmínkách o poskytnutí dotace [pdf, 139 kB](obecná část bod I. B. (6)).

  • Jak podat žádost?

1 x v elektronické formě — CD, disketa,

1 x originál v listinné formě (podepsaný a parafovaný na vyznačených místech osobou oprávněnou jednat za příjemce).

  • Kam podat žádost?

Na kontaktní pracoviště (RK CI), u níž předkládali Žádost o podporu.

  • Další obecné informace k proplácení žádostí o platbu

Příjemce podpory žádá o proplacení částky ve výši, která nepřesahuje výši dotace uvedenou v Rozhodnutí o poskytnutí dotace. V případě etapizovaného projektu žádá příjemce podpory o proplacení částky, která je pro danou etapu uvedena v harmonogramu uvedeném v Podmínkách o poskytnutí dotace.

Platby jsou prováděny zpětně za již vynaložené prostředky doložené zaplacenými fakturami nebo jinými účetními doklady a dokladem o zaplacení, avšak s datem před 30. zářím 2008. Faktury mohou být zaplaceny postupně v několika splátkách.

Uznatelnost nákladů se váže na skutečné datum zahájení prací na projektu. Práce na projektu nesmí být zahájeny před tímto datem, a tedy ani datum uskutečnění zdanitelného plnění nesmí být dřívější než datum přijetí žádosti o podporu. Zálohové platby musí být zaplaceny po datu přijetí žádosti o podporu, tzn. jakékoliv platby, které bude příjemce provádět, mohou být provedeny až poté, co bude projekt formálně přijat.

Další dokumenty k dílčím programům OPPP jsou k dispozici na webových stránkách www.mpo.cz a www.czechinvest.org.

Změny v realizaci projektu (u dotačních programů)

V případě, že v průběhu realizace projektu dojde ke změnám, které jsou v rozporu s Podmínkami o poskytnutí dotace, musí tuto skutečnost příjemce podpory neprodleně oznámit na příslušné regionální kanceláři CzechInvestu. Podstatné změny projektu vyžadují změnu Podmínek a Rozhodnutí, které příjemce předkládá ve formě Žádosti o změnu Podmínek [pdf, 99 kB], na niž navazuje Dodatek k rozhodnutí (vydává MPO). Žádosti o změnu musí být předloženy před uplynutím lhůty původně stanovené podmínky, nikoli dodatečně až po skončení termínu. Doporučujeme každou změnu projektu konzultovat s příslušným regionálním projektovým manažerem v dostatečném předstihu, aby bylo možné předejít případným negativním dopadům této změny na poskytnutí podpory.

Změnu Podmínek poskytnutí dotace vyžadují především tyto změny:

  • místa realizace projektu,
  • harmonogramu prací (posun o více než 4 měsíce),
  • položek rozpočtu ve výši více než 20 % u jednotlivé položky rozpočtu,
  • změna činností prováděných v rámci realizace projektu.

Dojde—li k odklonu od původního harmonogramu o více než jeden měsíc, informuje o tom příjemce podpory neprodleně příslušné kontaktní pracoviště (písemně). V případě předpokládaného odklonu od harmonogramu o dobu delší než 4 měsíce musí příjemce požádat o změnu Podmínek. V případě zpoždění v realizaci o více než čtyři měsíce se bez předběžného schválení jedná o porušení rozpočtových pravidel.

V průběhu realizace projektu může příjemce provést do určité míry změnu v položkách rozpočtu, aniž by musel žádat o změnu Podmínek. Změna se provádí přesunem mezi přečerpanou a nedočerpanou (ušetřenou) položkou. Při změnách větších než 20 % zdrojové položky je třeba žádat o změnu Podmínek (viz Žádost o platbu). Žádosti o změnu Podmínek jsou následně posouzeny projektovým manažerem a postoupeny ke schválení Ministerstvu průmyslu a obchodu ČR. Bez předchozího schválení ŘO OPPP, nelze takové navýšení rozpočtové položky považovat za uznatelný náklad.

Změny, které nevyžadují změnu Podmínek, se týkají: adresy pro doručování, statutárního zástupce příjemce, kontaktní osoby, posunů v harmonogramu o méně než 4 měsíce, čísla účtu příjemce, na který se má provést platba, příjemce pouze písemně oznamuje a dokládá agentuře tyto skutečnosti.

Příjemci dotace nebudou povoleny takové změny Podmínek, které by svou povahou byly podstatné a vedly k tomu, že se projekt odchýlí od původně stanovených cílů nebo by vedly ke změně účelu projektu.

Žádost o změnu Podmínek příjemce předkládá písemně a elektronicky. Formulář Žádost o změnu Podmínek je k dispozici v přílohách tohoto dokumentu nebo v regionálních kancelářích CzechInvestu.

Další dokumenty k dílčím programům OPPP jsou k dispozici na webových stránkách www.mpo.cz a www.czechinvest.org.



Zdroj datwww.mpo.cz
Originálmpo.cz/cz/podnikani/dotace-a-podpora-podnikani/oppp-2004-2006/desatero-zadatele/zadost-o-platbu-a-zm...


Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V