Podrobné informace naleznete v dokumentu Program podpory Marketing [pdf, 226 kB]z Operačního programu Průmysl a podnikání Program je platný od 1. července 2005.
Upozornění pro příjemce dotace OPPP na datum pro podání žádosti o platbu a změny v realizaci projektu v rámci OPPP.
Operační program Průmysl a podnikání (OPPP) se nachýlil ke svému konci programovacího období (pravidlo n+2), kdy je potřeba dbát větší pozornosti pro závěrečné finanční vypořádání prostředků strukturálních fondů, s tím souvisí i datum pro podání žádosti o platbu nebo změny v realizaci projektu (u dotačních programů).
Pravidla pro výběr dodavatelů
Na uvedeném odkaze naleznete aktuální i dříve platné verze Pravidel pro výběr dodavatelů všech dotačních programů podpory:
Veškeré informace k žádostem o platbu naleznete ve zprávě:Žádost o platbu a změny v realizaci projektu OPPP.
Doporučujeme zájemcům o tento program k prostudování následující dokumenty:
- Výklad MSP [pdf, 196 kB], na který se odkazuje text programu podpory Marketing jako na společnou přílohu;
- Podmínky poskytnutí dotace [pdf, 192 kB](aktualizované ke dni 7. 8. 2006) ze státního rozpočtu ČR a prostředků strukturálních fondů EU na projekt v rámci Operačního programu Průmysl a podnikání, priority 2. Rozvoj konkurenceschopnosti podniků, opatření 2.1 Zakládání a rozvoj malých a středních podniků, programu MARKETING. V textu Podmínek poskytnutí dotace jsou uvedeny v seznamu příloh k Rozhodnutí a Podmínkám následující metodická pravidla:
- Pravidla pro publicitu v rámci OPPP [pdf, 341 kB]
- Metodika etapizace projektu [pdf, 65 kB]
- Metodika výběrových kritérií [pdf, 171 kB]
- Metodika uznatelných nákladů - obecná část [pdf, 212 kB]
- Metodika uznatelných nákladů - zvláštní část [pdf, 116 kB]pro program podpory Marketing
Pozbytím účinnosti zákona č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění a jeho nahrazením zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění (dále jen zákon), který je účinný od 1. 7. 2006, změnilo Ministerstvo průmyslu a obchodu Metodiku pro výběr dodavatelů [pdf, 156 kB]u zakázek spolufinancovaných z OPPP (dále jen metodika). Změna se nedotkla věcné úpravy, ale formálního sladění se zákonem a upřesnění na základě dosavadních zkušeností s její aplikací. Základní princip (k zakázce nad 500 tis. Kč musí zadavatel získat tři nabídky) zůstal zachován. Podstatná změna zákona se týká definice dotovaného zadavatele, která vyloučí z jeho okruhu podstatnou část žadatelů o podporu z OPPP, kteří budou nadále povinni postupovat pouze dle metodiky.
Zakázky zadané do 30. 6. 2006 se dokončí podle zákona č. 40/2004, Sb., o veřejných zakázkách. Zakázky zadávané po 1. 7. 2006 podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách a této metodiky. Jelikož metodika se věcně nezměnila, postupuje žadatel podlé té, která mu byla vydána jako příloha k podmínkám.
Další důležité dokumenty k programu podpory MARKETING k prostudování jsou:
- Žádost k programu podpory MARKETING - NOVÁ VERZE [xls, 1199 kB], která byla zveřejněna 11. května 2006 na našich webových stránkách. Tuto verzi formuláře Žádosti o podporu, která je zřetelně označena jako "nová", je možno podávat na regionálních kancelářích agentury CzechInvest od pondělí 22. května 2006. Po tomto datu již Žádosti o podporu na starém formuláři nebudou přijímány!
Příjemce dotace není povinen předkládat průběžnou zprávu z realizace, pokud nebylo vydáno rozhodnutí o poskytnutí dotace minimálně měsíc před ukončením předmětného období, tj. např. bylo—li vydáno rozhodnutí 2. prosince 2004, nemusí předkládat příjemce dotace průběžnou zprávu z realizace za 2. pololetí 2004 k 24. lednu 2005; obdobně pokud by příjemce dotace obdržel rozhodnutí např. 2. června 2005, nemusí předložit průběžnou zprávu z 1. pololetí 2005, k 24. 7. 2005.
Součástí žádosti o podporu z programu MARKETING je podepsaná příloha Prohlášení o zajištění finančních zdrojů [pdf, 74 kB]na spolufinancování projektu.
Od 1. 5. 2005 musí každý žadatel o dotaci dosáhnout v rámci hodnocení ekonomického zdraví minimálně 11 bodů z max. 20 bodů (v případě municipalit — město, kraj, obec — a sdružení typu municipalit je minimální počet bodů stanoven na 7). Počet bodů je uveden v hodnotící zprávě o ekonomické situaci žadatele. Nejvyšší váha bodování je dána na hodnocení žadatele, tedy na rating viz níže přiložená tabulka.
Ekonomické hodnocení žadatele | Body | Zdroj |
---|---|---|
Hodnocení finančního a nefinančního zdraví (rating ) | 0 — 10 | Finanční výkazy |
Hodnocení vazeb žadatele na další ekonomicky spjaté subjekty | 0 — 6 | |
Ekonomické a finanční hodnocení realizovatelnosti projektu | 0 — 4 | Finanční plán projektu |
Celkem | 20 bodů |
Rating žadatele v sobě zahrnuje hodnocení žadatele k datu podání žádosti na základě jeho dvouleté historie (poslední dvě uzavřená období, dle daňového přiznání) a aktuálního čtvrtletí. Je koncipován tak, aby odrážel finanční a nefinanční situaci žadatele ve sledovaném období.
Hodnocení vazeb žadatele na další ekonomicky spjaté subjekty hodnotí subjekty ekonomicky spjaté skupiny (mateřské společnosti, dcery a další subjekty) a jejich vazby na problémové subjekty ve skupině (negativní informace typu konkurzy, likvidace, exekuce, dlužníci) a závažnost těchto výskytů.
Ekonomické a finanční hodnocení realizovatelnosti projektu — finanční hodnocení realizovatelnosti projektu se zaměřuje přímo na projekt a na jeho realizovatelnost především z hlediska reálnosti využití vlastních zdrojů (včetně úvěrů) pro financování projektu. Hodnotí zda náklady na předložený projekt jsou na reálných základech (tvorba provozního CF).
K tomuto ekonomickému hodnocení žadatele je nezbytné kromě Žádosti o podporu vyplnit elektronicky přílohu "Finanční výkaz" (specifikace viz oddíl VII. Formuláře žádosti — Přehled příloh projektu žádosti) pro výpočet finančního a nefinančního zdraví žadatele, případně pro hodnocení neziskových a příspěvkových organizací, a to k datu podání žádosti o dotační podporu. Kromě finančních výkazů, vyplněných na základě podaných daňových přiznání včetně příloh, předloží každý žadatel i formulář "Finanční plán projektu". Žadatel vyplní výhled do doby vyplacení (poslední části) dotace, nejméně však do konce roku 2005. Výhled vyplňuje žadatel vždy s ohledem na získání dotace, ale maximálně na pět let. Do finančního plánu projektu zohlední žadatel i požadovanou výši dotace.
Pokyny pro žadatele k vyplňování formulářů a veškeré finanční formuláře spojené s programy naleznete na internetových stránkách CzechInvestu jako finanční výkazy (včetně informací k vyplnění).
Technické upozornění pro uživatele: Pokud budete otevírat publikované soubory ve formátu MS Excel, zpravidla obsahují Makra, která souvisí s usnadněním vyplnění požadovaných údajů. Při otevírání těchto souborů můžete být vyzváni k povolení užívání maker, v tom případě vyberte volbu "Povolit makra". Tím, že hlášení obsahuje i zmínku o virech, mnoho uživatelů automaticky zvolí "Zakázat makra", čímž u MS Excel dojde k zakázání maker a funkčnost souborů tím může být narušena. Pokud budete soubory otevírat přímo v prohlížeči, odmítnutí maker většinou způsobí neotevření souboru.
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/podnikani/dotace-a-podpora-podnikani/oppp-2004-2006/programy-podpory-z-oppp/program-podpor... |