Na této stránce naleznete: Obecné informace o programu podpory Rozvoj jako jsou například podmínky poskytnutí dotace, pravidla pro publicitu atd. Pravidla hodnocení Vaší žádosti naleznete v části Výběrová kritéria, metodika hodnocení. Vzhledem k tomu, že v platnost vstoupil nový zákon o veřejných zakázkách, uvádíme Pravidla pro výběr dodavatelů. Dále zde naleznete postup podání žádosti o platbu.
Upozornění pro příjemce dotace z OPPP na datum pro podání Žádosti o platbu a změny v realizaci projektu v rámci OPPP.
Operační program Průmysl a podnikání (OPPP) se nachýlil ke svému konci programovacího období (pravidlo n+2), kdy je potřeba dbát větší pozornosti pro závěrečné finanční vypořádání prostředků strukturálních fondů, s tím souvisí i datum pro podání Žádosti o platbu nebo změny v realizaci projektu (u dotačních programů).
Veškeré informace k žádostem o platbu naleznete ve zprávě:Žádost o platbu a změny v realizaci projektu OPPP.
- Metodika uznatelných nákladů - obecná část [pdf, 212 kB]
- Metodika uznatelných nákladů - zvláštní část [pdf, 110 kB]pro program Rozvoj
Upozorňujeme žadatele, že Žádost o platbu včetně všech požadovaných příloh musí být předložena/podána na RKCI nejpozději vždy do 30 dnů po ukončení realizace etapy nebo projektu v souladu s Podmínkami k Rozhodnutí o poskytnutí dotace. Žádost o platbu podávejte pouze pokud již Vám bylo vydáno Rozhodnutí.
Obecné informace
Podrobné informace k programu naleznete v dokumentech Výzva MPO [pdf, 102 kB]a znění programu podpory Rozvoj II [pdf, 249 kB]z Operačního programu Průmysl a podnikání vyhlášeného dne 30. 3. 2005.
Dovolujeme si Vás upozornit na sdělení MPO [pdf, 82 kB]pro neúspěšné žadatele do programu Rozvoj I.
Doporučujeme zájemcům o tento program k prostudování následující dokumenty:
Podmínky poskytnutí dotace [pdf, 158 kB](aktualizované ke dni 7. 8. 2006) ze státního rozpočtu ČR a prostředků strukturálních fondů EU na projekt v rámci Operačního programu Průmysl a podnikání, priority 2. Rozvoj konkurenceschopnosti podniků, opatření 2.1 Zakládání a rozvoj malých a středních podniků.
V textu Podmínek poskytnutí dotace jsou uvedeny v seznamu příloh k Rozhodnutí a Podmínkám následující metodická pravidla:
- Pravidla pro publicitu v rámci OPPP [pdf, 341 kB]
- Metodika etapizace projektu [pdf, 65 kB]
Nezbytné pro žadatele jsou také informace v dokumentech:
- Žádost ROZVOJ [xls, 1060 kB]
- Pokyny pro předkládání žádostí o podporu [pdf, 182 kB]v rámci kola výzvy programu Rozvoj a
- Doporučení k vypracování projektu do programu Rozvoj [pdf, 275 kB]
Dne 15. 12. 2005 vydalo Ministerstvo průmyslu a obchodu dokument informace o výsledku hodnocení programu Rozvoj II [pdf, 71 kB]včetně tabulky doporučených projektů [xls, 115 kB].
Pro žadatele do programu Rozvoj II je zde uvedena informace o stavu programu ke dni 28. 11. 2005 [pdf, 64 kB].
Pravidla pro výběr dodavatelů
Na uvedeném odkaze naleznete aktuální i dříve platné verze Pravidel pro výběr dodavatelů všech dotačních programů podpory:
Výběrová kritéria, metodika hodnocení
- Metodika výběrových kritérií programu [pdf, 330 kB]
- Osnova Podnikatelského záměru pro program ROZVOJ [pdf, 170 kB]
Od 1. 5. 2005 musí každý žadatel o dotaci dosáhnout v rámci hodnocení ekonomického zdraví minimálně 11 bodů z max. 20 bodů (v případě municipalit — město, kraj, obec — a sdružení typu municipalit je minimální počet bodů stanoven na 7). Počet bodů je uveden v hodnotící zprávě o ekonomické situaci žadatele. Nejvyšší váha bodování je dána na hodnocení žadatele, tedy na rating viz níže přiložená tabulka.
Ekonomické hodnocení žadatele | Body | Zdroj |
---|---|---|
Hodnocení finančního a nefinančního zdraví (rating ) | 0 — 10 | Finanční výkazy |
Hodnocení vazeb žadatele na další ekonomicky spjaté subjekty | 0 — 6 | |
Ekonomické a finanční hodnocení realizovatelnosti projektu | 0 — 4 | Finanční plán projektu |
Celkem | 20 bodů |
Rating žadatele v sobě zahrnuje hodnocení žadatele k datu podání žádosti na základě jeho dvouleté historie (poslední dvě uzavřená období, dle daňového přiznání) a aktuálního čtvrtletí. Je koncipován tak, aby odrážel finanční a nefinanční situaci žadatele ve sledovaném období.
Hodnocení vazeb žadatele na další ekonomicky spjaté subjekty hodnotí subjekty ekonomicky spjaté skupiny (mateřské společnosti, dcery a další subjekty) a jejich vazby na problémové subjekty ve skupině (negativní informace typu konkurzy, likvidace, exekuce, dlužníci) a závažnost těchto výskytů.
Ekonomické a finanční hodnocení realizovatelnosti projektu
Finanční hodnocení realizovatelnosti projektu se zaměřuje přímo na projekt a na jeho realizovatelnost především z hlediska reálnosti využití vlastních zdrojů (včetně úvěrů) pro financování projektu. Hodnotí zda náklady na předložený projekt jsou na reálných základech (tvorba provozního CF).
K tomuto ekonomickému hodnocení žadatele je nezbytné kromě Žádosti o podporu vyplnit elektronicky přílohu "Finanční výkaz" (specifikace viz oddíl VII. Formuláře žádosti — Přehled příloh projektu žádosti) pro výpočet finančního a nefinančního zdraví žadatele, případně pro hodnocení neziskových a příspěvkových organizací, a to k datu podání žádosti o dotační podporu. Kromě finančních výkazů, vyplněných na základě podaných daňových přiznání včetně příloh, předloží každý žadatel i formulář "Finanční plán projektu". Žadatel vyplní výhled do doby vyplacení (poslední části) dotace, nejméně však do konce roku 2005. Výhled vyplňuje žadatel vždy s ohledem na získání dotace, ale maximálně na pět let. Do finančního plánu projektu zohlední žadatel i požadovanou výši dotace.
Pokyny pro žadatele k vyplňování formulářů a veškeré finanční formuláře spojené s programy naleznete na internetových stránkách www.czechinvest.org jako finanční výkazy (včetně informací k vyplnění).
Technické upozornění pro uživatele: Pokud budete otevírat publikované soubory ve formátu MS Excel, zpravidla obsahují Makra, která souvisí s usnadněním vyplnění požadovaných údajů. Při otevírání těchto souborů můžete být vyzváni k povolení užívání maker, v tom případě vyberte volbu "Povolit makra". Tím, že hlášení obsahuje i zmínku o virech, mnoho uživatelů automaticky zvolí "Zakázat makra", čímž u MS Excel dojde k zakázání maker a funkčnost souborů tím může být narušena. Pokud budete soubory otevírat přímo v prohlížeči, odmítnutí maker většinou způsobí neotevření souboru.
Pravidla pro výběr dodavatelů
Pozbytím účinnosti zákona č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění a jeho nahrazením zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění (dále jen zákon), který je účinný od 1. 7. 2006, změnilo Ministerstvo průmyslu a obchodu Metodiku pro výběr dodavatelů [pdf, 156 kB]u zakázek spolufinancovaných z OPPP (dále jen metodika). Změna se nedotkla věcné úpravy, ale formálního sladění se zákonem a upřesnění na základě dosavadních zkušeností s její aplikací. Základní princip (k zakázce nad 500 tis. Kč musí zadavatel získat tři nabídky) zůstal zachován. Podstatná změna zákona se týká definice dotovaného zadavatele, která vyloučí z jeho okruhu podstatnou část žadatelů o podporu z OPPP, kteří budou nadále povinni postupovat pouze dle metodiky.
Zakázky zadané do 30. 6. 2006 se dokončí podle zákona č. 40/2004, Sb., o veřejných zakázkách. Zakázky zadávané po 1. 7. 2006 podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách a této metodiky. Jelikož metodika se věcně nezměnila, postupuje žadatel podlé té, která mu byla vydána jako příloha k podmínkám.
Předkládání zpráv
Příjemce dotace není povinen předkládat průběžnou zprávu z realizace, pokud nebylo vydáno rozhodnutí o poskytnutí dotace minimálně měsíc před ukončením předmětného období, tj. např. bylo—li vydáno rozhodnutí 2. prosince 2004, nemusí předkládat příjemce dotace průběžnou zprávu z realizace za 2. pololetí 2004 k 24. lednu 2005; obdobně pokud by příjemce dotace obdržel rozhodnutí např. 2. června 2005, nemusí předložit průběžnou zprávu z 1. pololetí 2005, k 24. 7. 2005.
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/podnikani/dotace-a-podpora-podnikani/oppp-2004-2006/programy-podpory-z-oppp/program-podpor... |