Na Ministerstvu průmyslu a obchodu se dne 3. 10. 2022 uskutečnilo první zasedání expertní komise k zákonu o regulaci reklamy, (dále též „komise“).
Ministerstvo průmyslu a obchodu, odbor živností a spotřebitelské legislativy se z pozice věcného gestora zákona o regulaci reklamy rozhodlo vytvořit odbornou platformu, na které mají být mezi dozorovými orgány vyměňovány poznatky a zkušenosti z oblasti dozoru na úseku zmiňované právní úpravy. Tuto platformu tvoří kromě zástupců dozorových orgánů též zástupci akademické obce. K prvnímu setkání a zároveň ustavujícímu zasedání komise došlo dne 3. 10. 2022.
Hlavními prioritami komise jsou zejména:
- zefektivňování legislativní i kontrolní činnosti v oblasti regulace reklamy,
- posilování ochrany podnikatelů i spotřebitelů se zřetelem k rozmachu digitálních technologií a jiných fenoménů,
- sjednocování aplikační praxe s cílem nalézání společných závěrů a názorů k zákonu o regulaci reklamy a řešení jeho případné novelizace.
Na prvním jednání komise proběhla obecná diskuze na téma efektivity stávající právní úpravy.
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/podnikani/zivnostenske-podnikani/aktualni-informace/pro-informaci---1--zasedani-expertni-k... |