Úvodní stránka

Publikováno:
4.6.2010
Autor:
odbor 08200

Cílem programu je podpora infrastruktury prům. vývoje, zejména VTP, CTT a podnikatelských inkubátorů,.Příjem žádostí o dotace ukončen 1.10.2006. Aktualizace: vložen dokument - Centrální registr podpor malého rozsahu de minimis.

Na této stránce naleznete:

Obecné informace o programu podpory Prosperita jako jsou například podmínky poskytnutí dotace, pravidla pro publicitu atd. Pravidla hodnocení Vaší žádosti naleznete v části Výběrová kritéria, metodika hodnocení. Vzhledem k tomu, že v platnost vstoupil nový zákon o veřejných zakázkách, uvádíme Pravidla pro výběr dodavatelů. Dále zde naleznete postup podání žádosti o platbu a informace o předkládání zpráv z realizace projektu.

Upozornění pro příjemce dotace z OPPP na datum pro podání Žádosti o platbu a změny v realizaci projektu v rámci OPPP.

Operační program Průmysl a podnikání (OPPP) se nachýlil ke svému konci programovacího období (pravidlo n+2), kdy je potřeba dbát větší pozornosti pro závěrečné finanční vypořádání prostředků strukturálních fondů, s tím souvisí i datum pro podání Žádosti o platbu nebo změny v realizaci projektu (u dotačních programů).

  • Pro lepší orientaci v Žádosti o platbu byl vytvořen soubor Předepsané tabulky [xls, 157 kB]. Pokud příjemce místo těchto tabulek předloží své vlastní, je nutné, aby obsahovaly stejný rozsah údajů obsažený v doporučených tabulkách.
  • Účelové znaky [pdf, 109 kB]— Dokument je určen obcím a městům, které získaly dotaci v OPPP jako pomůcka pro použití účelových znaků zavedených Ministerstvem financí pro účely evidence a výkaznictví transferů poskytovaných municipalitám.

Veškeré informace k žádostem o platbu naleznete ve zprávě: Žádost o platbu a změny v realizaci projektu OPPP.

Obecné informace

Podrobné informace k programu naleznete v dokumentu program podpory PROSPERITA [pdf, 330 kB]z Operačního programu Průmysl a podnikání. Program je platný od 29. září 2005.

Doporučujeme zájemcům o tento program k prostudování následující dokumenty:

  • Podmínky poskytnutí dotace [pdf, 203 kB](aktualizované ke dni 7. 8. 2006) ze státního rozpočtu ČR a prostředků strukturálních fondů EU na projekt v rámci Operačního programu Průmysl a podnikání, priority 1. Rozvoj podnikatelského prostředí, opatření 1.1 Infrastruktura pro průmyslový výzkum, vývoj a inovace programu PROSPERITA.

V textu Podmínek poskytnutí dotace jsou uvedeny v seznamu příloh k Rozhodnutí a Podmínkám následující metodická pravidla:

Zřízen Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis), jehož cílem je vytvořit centrální systém pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých mj. na základě Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006, o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis.

Poskytovatel podpory de minimis je v této souvislosti od 1. ledna 2010 povinen do 5 pracovních dnů ode dne poskytnutí podpory zaznamenat do centrálního registru údaje o poskytnuté podpoře malého rozsahu a o jejím příjemci.

Více informací je uvedeno v tomto dokumentu:


Pravidla pro výběr dodavatelů

Na uvedeném odkaze naleznete aktuální i dříve platné verze Pravidel pro výběr dodavatelů všech dotačních programů podpory:


Výběrová kritéria, metodika hodnocení

Pro usnadnění nabízíme zájemcům o program doporučenou strukturu Studie proveditelnosti pro program PROSPERITA [pdf, 233 kB]a materiál Osnova Podnikatelského záměru pro program PROSPERITA [pdf, 79 kB].

Od 1. 5. 2005 musí každý žadatel o dotaci dosáhnout v rámci hodnocení ekonomického zdraví minimálně 11 bodů z max. 20 bodů (v případě municipalit — město, kraj, obec — a sdružení typu municipalit je minimální počet bodů stanoven na 7). Počet bodů je uveden v hodnotící zprávě o ekonomické situaci žadatele. Nejvyšší váha bodování je dána na hodnocení žadatele, tedy na rating viz níže přiložená tabulka.

Ekonomické hodnocení žadatele Body Zdroj
Hodnocení finančního a nefinančního zdraví (rating ) 0—10 Finanční výkazy
Hodnocení vazeb žadatele na další ekonomicky spjaté subjekty 0—6
Ekonomické a finanční hodnocení realizovatelnosti projektu 0—4 Finanční plán projektu
Celkem 20 bodů

Rating žadatele v sobě zahrnuje hodnocení žadatele k datu podání žádosti na základě jeho dvouleté historie (poslední dvě uzavřená období, dle daňového přiznání) a aktuálního čtvrtletí. Je koncipován tak, aby odrážel finanční a nefinanční situaci žadatele ve sledovaném období.

Hodnocení vazeb žadatele na další ekonomicky spjaté subjekty

Hodnotí subjekty ekonomicky spjaté skupiny (mateřské společnosti, dcery a další subjekty) a jejich vazby na problémové subjekty ve skupině (negativní informace typu konkurzy, likvidace, exekuce, dlužníci) a závažnost těchto výskytů.

Ekonomické a finanční hodnocení realizovatelnosti projektu

Finanční hodnocení realizovatelnosti projektu se zaměřuje přímo na projekt a na jeho realizovatelnost především z hlediska reálnosti využití vlastních zdrojů (včetně úvěrů) pro financování projektu. Hodnotí zda náklady na předložený projekt jsou na reálných základech (tvorba provozního CF).

K tomuto ekonomickému hodnocení žadatele je nezbytné kromě Žádosti o podporu vyplnit elektronicky přílohu "Finanční výkaz" (specifikace viz oddíl VII. Formuláře žádosti — Přehled příloh projektu žádosti) pro výpočet finančního a nefinančního zdraví žadatele, případně pro hodnocení neziskových a příspěvkových organizací, a to k datu podání žádosti o dotační podporu. Kromě finančních výkazů, vyplněných na základě podaných daňových přiznání včetně příloh, předloží každý žadatel i formulář "Finanční plán projektu". Žadatel vyplní výhled do doby vyplacení (poslední části) dotace, nejméně však do konce roku 2005. Výhled vyplňuje žadatel vždy s ohledem na získání dotace, ale maximálně na pět let. Do finančního plánu projektu zohlední žadatel i požadovanou výši dotace.

Pokyny pro žadatele k vyplňování formulářů a veškeré finanční formuláře spojené s programy naleznete na internetových stránkách CzechInvestu zde: finanční výkazy (včetně informací k vyplnění).

Technické upozornění pro uživatele: Pokud budete otevírat publikované soubory ve formátu MS Excel, zpravidla obsahují Makra, která souvisí s usnadněním vyplnění požadovaných údajů. Při otevírání těchto souborů můžete být vyzváni k povolení užívání maker, v tom případě vyberte volbu "Povolit makra". Tím, že hlášení obsahuje i zmínku o virech, mnoho uživatelů automaticky zvolí "Zakázat makra", čímž u MS Excel dojde k zakázání maker a funkčnost souborů tím může být narušena. Pokud budete soubory otevírat přímo v prohlížeči, odmítnutí maker většinou způsobí neotevření souboru.


Pravidla pro výběr dodavatelů

Pozbytím účinnosti zákona č. 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění a jeho nahrazením zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění (dále jen zákon), který je účinný od 1. 7. 2006, změnilo Ministerstvo průmyslu a obchodu Metodiku pro výběr dodavatelů [pdf, 156 kB]u zakázek spolufinancovaných z OPPP (dále jen metodika).

Změna se nedotkla věcné úpravy, ale formálního sladění se zákonem a upřesnění na základě dosavadních zkušeností s její aplikací. Základní princip (k zakázce nad 500 tis. Kč musí zadavatel získat tři nabídky) zůstal zachován. Podstatná změna zákona se týká definice dotovaného zadavatele, která vyloučí z jeho okruhu podstatnou část žadatelů o podporu z OPPP, kteří budou nadále povinni postupovat pouze dle metodiky.

Zakázky zadané do 30. 6. 2006 se dokončí podle zákona č. 40/2004, Sb., o veřejných zakázkách. Zakázky zadávané po 1. 7. 2006 podle zákona č. 137/2006 Sbl, o veřejných zakázkách a této metodiky. Jelikož metodika se věcně nezměnila, postupuje žadatel podlé té, která mu byla vydána jako příloha k podmínkám.


Předkládání zpráv

Příjemce dotace není povinen předkládat průběžnou zprávu z realizace, pokud nebylo vydáno rozhodnutí o poskytnutí dotace minimálně měsíc před ukončením předmětného období, tj. např. bylo—li vydáno rozhodnutí 2. prosince 2004, nemusí předkládat příjemce dotace průběžnou zprávu z realizace za 2. pololetí 2004 k 24. lednu 2005; obdobně pokud by příjemce dotace obdržel rozhodnutí např. 2. června 2005, nemusí předložit průběžnou zprávu z 1. pololetí 2005 k 24. 7. 2005



Zdroj datwww.mpo.cz
Originálmpo.cz/cz/podnikani/dotace-a-podpora-podnikani/oppp-2004-2006/programy-podpory-z-oppp/program-podpor...
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V