Uveřejněné závěry lze volně užívat pouze k nekomerčním účelům. V případě citací uveřejněných závěrů je prosím označte jejich formou, číslem a dnem vydání; např. Závěr č. 1 ze zasedání expertní komise k zákonu o regulaci reklamy ze dne 3. 10. 2022.
Závěr z roku 2022:
- „Prodejnou“ ve smyslu § 5e odst. 2 zákona o regulaci reklamy se rozumí též internetový obchod.
Závěry z roku 2023:
- „Zadání reklamy“ není pouze jednorázovým aktem, ale rozumí se jím celý související postup zadavatele reklamy zahrnující rovněž činnosti spojené se zadáním reklamy, tedy i šíření reklamy.
- Kritéria, na základě kterých, lze obchodní sdělení již považovat za reklamu, jsou pouze nápomocná a není žádoucí je legislativně upravovat v zákoně, neboť jejich výčet by nebyl nikdy konečný. Vždy je nezbytné přihlížet ke konkrétním okolnostem dané věci, respektive případu. Možnými kritérii, na základě, kterých lze obchodní sdělení již považovat za reklamu, jsou zejména četnost sdělení, jejich intenzita, obsah sdělení, schopnost podněcovat smysly, vzdálenost sdělení od provozovny, upřednostňování výrobku nebo služby apod. Uvedené je nezbytné také posoudit s ohledem na místní poměry.
- Samotný údaj o směru a vzdálenosti provozovny, ve které je hazardní hra provozována (např. kasino, herna či sázková kancelář), neznamená, že se jedná jen o směrovou ceduli, ale může to být podle konkrétního obsahu a okolností též forma reklamy.
Zdroj dat | www.mpo.cz |
---|---|
Originál | mpo.cz/cz/podnikani/zivnostenske-podnikani/expertni-komise-k-zakonu-o-regulaci-reklamy/zavery-expert... |